recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CI+ modul
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

CI+ modul

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
smidtiby Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smidtiby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: CI+ modul
    Sendt: 18-December-2019 kl. 18:33

Jeg har tag-antenne.

Jeg har i går købt en Panasonic UBC70 for at kunne se TV (dvb-t2) efter 1. april

Jeg har et Boxer-kort, og jeg regner med, at jeg skal have købt et CI+ modul som interface, da mit gamle CI-modul tilsyneladende ikke kan klare opgaven.

De fleste tager ca. 499 kr., men Av-cables: kun 264 kr. inkl. forsendelse. Kortet skulle være godkendt af Boxer.

(https://www.av-cables.dk/ca-modul/boxer-tv-hdtv-modul-ci-cam-version-1-3-boxer-godkendt.html?gclid=EAIaIQobChMI6Kqbxtq_5gIVh-N3Ch13WQvJEAYYASABEgKtsfD_BwE)

Det lyder som et godt tilbud!

Kan man stole på dette firma?

Andre gode råd til mig?

TAK!


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2019 kl. 18:46
 
 Hvis ikke der kan stoles på et seriøst foretagende, så kan der ikke stoles på noget. Man skal dog være opmærksom på at CI+ kan give problemer med optagelser. De anbefales i hvert fald ikke på Kabel TV.


Redigeret af Radiomanden - 18-December-2019 kl. 18:49
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2019 kl. 18:49
Mig bekendt bruges ci+ ikke. Tror sagtens du kan bruge det du har nu.

Vent og se. Hvis ikke det dur, kan du købe et nyt. Av-cables har altid leveret de varer jeg har bestilt og er i min bog seriøse.

Skal du købe nyt vil jeg anbefale at købe den seneste model.


Redigeret af Mufti - 18-December-2019 kl. 23:11
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2019 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af smidtiby smidtiby skrev:

jeg skal have købt et CI+ modul som interface, da mit gamle CI-modul tilsyneladende ikke kan klare opgaven.


At der skiftes til DVB-T2 har intet med dit modul at gøre, så behold du bare det. Hvis det har virket hidtil vil det også virke efter skiftet til DVB-T2.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
smidtiby Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smidtiby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2019 kl. 19:02
Jeg har igen sat mit ci-modul i den nye maskine, og nu virker det perfekt!

Tak fordi I har sparet mig penge og besvær.

(men hvad er så mon forskellen på CI og CI+ ...?)


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2019 kl. 19:07

 
Oprindeligt skrevet af smidtiby smidtiby skrev:

(men hvad er så mon forskellen på CI og CI+ ...?


 Det har jeg skrevet om.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2019 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af smidtiby smidtiby skrev:

(men hvad er så mon forskellen på CI og CI+ ...?)
I starten sendte Boxer HD kanalerne med kodning der krævede CI+ moduler, men det er de senere gået væk fra.
Så nu kan man "nøjes" med CI moduler, som er en fordel hvis man f.eks. har en HTPC. Wink

P.S: Forskel er at kanal leverandør kan lave "Content protection" som kan forhindre optagelse/kopiering på recorder - og som der så på kabel-tv med nogle recordere og CI+ moduler giver fejlagtig utilsigtet beskyttelse. 


Redigeret af JørgenT - 21-December-2019 kl. 20:45
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu