recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny tv højtaler / streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny tv højtaler / streaming

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kpt.Haddock Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-December-2019
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kpt.Haddock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny tv højtaler / streaming
    Sendt: 22-December-2019 kl. 09:02
Jeg har igennem mange år været glad og tilfreds med mit gamle logitech z 5500 anlæg
https://www.dustinhome.dk/product/5010329223/z-5500-digital?ssel=false 

Det har leveret en tilstrækkelig god lyd, god dyb bas og så har det være let tilgængeligt efter jeg har sat en bluetooth reciever til anlægget. 
Kærsten er dog lidt træt af at kigge på den store 10" bas enhed og så sluger det meget strøm på standby. Derfor tænder og slukker jeg altid anlægget på afbryderen når jeg ikke bruger det. Jeg savner også bare at kunne connecte direkte via spotify. 

Derfor er jeg gået i gang med at overveje hvad jeg så skal have stående her hjemme. Jeg vil gerne have nogle højtalere hvor jeg kan streame music via spotify og samtidig levere lyd fra tv'et ved behov. Det oplagte valg vil være en soundbar, men placeringen af mit tv gør at soundbaren max må være 80-90 cm lang hvilket begrænser udvalget en del, og så har jeg en fornemmelse af at det fleste soundbars giver en lidt flad lyd. 

Mit ideelle valg skulle være en Lemus Home, men jeg synes at prisen er 5-7000 kr for høj. 
Jeg er også faldet over Naim MU-SO som kan købes brugt til ca. 4000 kr, det virker som den ideelle løsning da der både er let streaming adgang og optisk stik til tv'et. Jeg er dog i tvivl om det kan levere samme dybe bas som min logitech subwoofer kan? 

Sidste løsning skulle være at købe et par højttalere + forstærker som kan streame til spotify. Og det er lidt her jeg går død og har brug for hjælp. Hvilke højtalere kan klare sig uden man behøver en separat subwoofer? Og hvilken forstærker kan levere ordenlig lyd + streaming - uden at det samlet skal koste mere end Lemus Home? 

Hjææælp 

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2019 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af Kpt.Haddock Kpt.Haddock skrev:

Hvilke højtalere kan klare sig uden man behøver en separat subwoofer?

Det er i høj grad en individuel reference.

Du er med dit Logitech anlæg vant til at have både bas og diskant til overflod. Hvor meget vil du gå på kompromis med det i forhold til nye højttalere.

En historie at tænke over:
I min stue har jeg 4 gulvhøjttalere med hver to 6,5” enheder. Det går ret fint med to af dem i stereo til musik og alle fire - plus center - til surround, vel at mærke uden at have en subwoofer.
Jeg kunne selvfølglig tilføje en sub, men sammenligner jeg med dit Logitech system, har jeg 30% mere areal på mine basenheder i fronterne, end du har i din sub.
I mit køkken har jeg to små reolhøjttalere med hver en 5” enhed. De spiller himmelsk (syntes jeg), men har selvfølgelig ikke så meget bas.

Hvis du skal skifte, skal du lytte på de højttalere du vil skifte til......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2019 kl. 09:38
Hvis det skal bruge til tv. Ville jeg også gå efter receiver med 2 gode højtalere, og en center. Pga. Dialogen. Eller receiver kan Spotify den dan i da, ville jeg mene. Højtalere ville jeg kigge på bl.a. Dali eller B&W da du laver pæne højtalere med gode enheder i. Hvis du kun var til ren musik. Så ville jeg købe 2 lidt større Sony bluetooth højtaler, parre dem til stereo, og en Google nest mini og parre Sony til nest, med bluetooth. Så kan du sågar stemmestyrer din musik
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2019 kl. 08:37
Hvis du kan er til TV og streaming, så ville jeg faktisk gå den anden vej og finde et sæt aktive højtalere der både kan køre kablet (til tv) og via bluetooth. 
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2019 kl. 10:00
Hvis din kæreste ikke kan tåle en  10" sub, så tror jeg det bliver svært at finde et stereo setup, som kan spille uden sub, som hun vil kunne lide synet af.
Måske du skal tage hende med på en tur rundt og se på mulige løsninger  og så spørge dig selv, om du vil kunne leve med det hun vil have?
Held og lykke 😉

Frank


Redigeret af Frank13 - 23-December-2019 kl. 10:01
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2019 kl. 10:37
"men jeg synes at prisen er 5-7000 kr for høj. "

Det er vel heller ikke dig der skal betale. Det er jo ikke dig der har problemet ;-)

Umiddelbart er du ude på en umulig mission. - Det må ikke koste noget, det må ikke fylde noget, det skal være pænt og kunne spille rimelig bas. Det findes ikke.

Et eller andet sted skal du indgå et kompromis.

Det nemmeste ville nok være at finde et par aktive højttalere med fjernbetjening, BT aptx og digital input. Så er du nogenlunde dækket ind i forhold til dine ønsker. Du kan evt supplere med en Chromecast audio. Jeg ville ikke købe noget med mindre end 6-7" enheder.


Redigeret af Mefisto - 23-December-2019 kl. 10:38
Til top
Kpt.Haddock Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-December-2019
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kpt.Haddock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2019 kl. 19:30
Lille opklaring: 
Hvis valget falder på et sæt stereo højtalere + forstærker/streamer så er min plan at ombygge mit tv møbel så lågerne bliver udskåret og betrukket med stof 

Jeg kan godt høre på flere af jer, at separate højtalere er vejen frem, frem for Naim MU-SO. 
I så fald leder efter nogle konkrete bud på højtalere og særligt forstærker + streaming (gerne i kombination) 
Jeg er med på at det er lettere + billigere bare at købe et par aktive højtalere med bluetooth - jeg vil dog bare rigtig gerne have reel wifi streaming, da jeg ofte får bevæget mig for langt væk med telefonen. 

By the way så forventer jeg ikke et sæt højtalere der kan spille op imod mit logitech anlæg, jeg har sjældent skruet voldsomt meget op for bass eller volumen, så mine lydmæssige krav er heller ikke enorme. 


Redigeret af Kpt.Haddock - 23-December-2019 kl. 19:49
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2019 kl. 00:14
Oprindeligt skrevet af Kpt.Haddock Kpt.Haddock skrev:

Lille opklaring: 
Hvis valget falder på et sæt stereo højtalere + forstærker/streamer så er min plan at ombygge mit tv møbel så lågerne bliver udskåret og betrukket med stof 

Jeg kan godt høre på flere af jer, at separate højtalere er vejen frem, frem for Naim MU-SO. 
I så fald leder efter nogle konkrete bud på højtalere og særligt forstærker + streaming (gerne i kombination) 
Jeg er med på at det er lettere + billigere bare at købe et par aktive højtalere med bluetooth - jeg vil dog bare rigtig gerne have reel wifi streaming, da jeg ofte får bevæget mig for langt væk med telefonen. 

By the way så forventer jeg ikke et sæt højtalere der kan spille op imod mit logitech anlæg, jeg har sjældent skruet voldsomt meget op for bass eller volumen, så mine lydmæssige krav er heller ikke enorme. 

de fleste løsninger vi er kommet med. Spillere over dit nuværende.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2019 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af Kpt.Haddock Kpt.Haddock skrev:

By the way så forventer jeg ikke et sæt højtalere der kan spille op imod mit logitech anlæg, jeg har sjældent skruet voldsomt meget op for bass eller volumen, så mine lydmæssige krav er heller ikke enorme. 

Du kan være helt rolig, det meste kan spille op mod sit Logitech anlæg.

Men som jeg har opfordret dit til før, så skal du bruge dine ører, frem for at kæbe ud for vores andres preferencer.

Ud fra det du skriver, er der faktisk min opfattelse at Naim MU SO vil være det rigtige valg for dig.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu