recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløst eller med kabel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trådløst eller med kabel?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Beyer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Maj-2005
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløst eller med kabel?
    Sendt: 26-December-2019 kl. 16:18
Hej
Jeg satser på snart at købe et nyt TV (Sony AG8) med indbygget Chromecast. Forinden skal jeg have fræset strøm, antennekabel og måske også netværkskabel ind i væggen. Men måske er netværkskablet slet ikke nødvendigt? 
En normal ekstern Chromecast kommunikerer jo med med min mobil via wifi. Vil en indbygget Cromecast mon trække filmen/serien/whatever fra det kablede internet, hvis jeg vælger at kable TV'et til internet? En indbygget Chromecast skal formodentlig også kommunikere med min mobil via wifi, men så snart den har fået at vide, hvad jeg ønsker at se, kan den måske trække signalet via det kablede internet? (som alt andet lige er stærkere og mere stabilt end det trådløse).
Håber, nogen kan hjælpe med svar. På forhånd tak Smile
Mvh René


Redigeret af Beyer - 26-December-2019 kl. 16:20
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2019 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af Beyer Beyer skrev:

Hej
Jeg satser på snart at købe et nyt TV (Sony AG8) med indbygget Chromecast. Forinden skal jeg have fræset strøm, antennekabel og måske også netværkskabel ind i væggen. Men måske er netværkskablet slet ikke nødvendigt? 
En normal ekstern Chromecast kommunikerer jo med med min mobil via wifi. Vil en indbygget Cromecast mon trække filmen/serien/whatever fra det kablede internet, hvis jeg vælger at kable TV'et til internet? En indbygget Chromecast skal formodentlig også kommunikere med min mobil via wifi, men så snart den har fået at vide, hvad jeg ønsker at se, kan den måske trække signalet via det kablede internet? (som alt andet lige er stærkere og mere stabilt end det trådløse).
Håber, nogen kan hjælpe med svar. På forhånd tak Smile
Mvh René

ta' netværkskabel med. Det bliver du glad for
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2019 kl. 17:28
Altid netkabel, hellere flere når du er igang. 
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2019 kl. 18:09
Absolut netkabel 💪

Mvh Michael 


Redigeret af Basto - 26-December-2019 kl. 18:09
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 992
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2019 kl. 18:39
Hvis du alligevel skal lave det, jo så er netkabel naturligvis en fordel - men hvis du ellers har stabil wifi i lokalet, så kan du sagtens klare dig uden. Både Chromecast og langt de fleste nye Tv kan sagtens streame 4K-video uden problemer.

Jeg bor i et beton-rækkehus, hvor routeren står i et kontor to rum fra stuen. Jeg har 100 mbit på routeren via kabel og 70-90 mbit via wifi i alle rum.  
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2019 kl. 19:41
Chromecast kan sagtens kommunikere via kablet netværk (jeg har min Chromecast Ultra kablet ind på mit netværk for at få bedst stabilitet).

Det skal bare være det samme netværk, dvs. du må ikke have opdelt det i zoner mht. WiFi og kablet - de (tlf. & CC) skal kunne se hinanden, så de skal ligge på samme segment.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2019 kl. 19:59
jeg kører trådløst med mit ag8

Det er hurtigt til at forbinde og kører rigtigt stabilt på det trådløse.

Til top
Beyer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Maj-2005
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2019 kl. 20:38
Tak for alle jeres input. Jeg sørger for at lave et netværksstik også :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu