recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fibia Airties 4920 MESH antal trådløse klienter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fibia Airties 4920 MESH antal trådløse klienter

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ruder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-December-2019
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ruder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fibia Airties 4920 MESH antal trådløse klienter
    Sendt: 27-December-2019 kl. 21:35
Jeg har fiberboks og koblet to trådløse routere på (Airties 4920). Alt fungerer fint. Mit spørgsmål går på hvor mange trådløse klienter (Ipads, PC'er, telefoner) jeg kan koble op på de to trådløse routere?

Min søn vil gerne invitere 10 venner over til en gamer-aften, men jeg er i tvivl om der er en begrænsning på antallet af devices der kan kobles op på det trådløse net.

Jeg har ledt overalt uden at kunne finde et brugbart svar, men måske er der nogle herinde der har et?

//Ruder
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2019 kl. 21:55
generelt  et "ubegrænset" antal - dette er dog teoretisk, og husk på at for hver person der kobles på, deles man om den samlede båndbredde der er tilgængelig. så hvis du har 100mbit internet, og de bliver 10 personer, så har hver person 10mbit/s teoretisk set. (her vil dit trådløse netværk nok ikke være den afgørende faktor) har du 1gbit netværk, så begynder tilstanden af det trådløse netværk at have en afgørende betydning for performance. Ser man mere "reelt" på det, så vil du nok se at de vil have 5-8mbit/s hver især. Men det vil nok også kræve at du sætter noget QOS op i routeren så deres gaming trafik bliver prioriteret, og ikke bliver kastet af hvis der er anden trafik på netværket.

Jeg vil dog sige at 10 knægte på et trådløst netværk der skal have lav latency til gaming, nok vil være alt for meget for det netværk. (hjemmenetværk er reelt ikke beregnet til større mængder af low latency datatrafik samtidig) Hvis det på nogen som helst måde kan lade sig gøre, så ville jeg nok vælge at kable drengenes maskiner sammen via en switch. (netgear laver nogle temmelig billige gigabit switche og er ganske udmærkede til den slags) Det eneste problem med det er selvfølgelig kablerne.
Men de ville nok kunne få en ok sjov aften hvis maskinerne er kablet til nettet.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2019 kl. 08:19
Til top
Ruder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-December-2019
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ruder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2019 kl. 21:34
Tak for svar. Ubegrænset lyder godt. Ideen var at 10 knægte skulle game lidt sammen via Ipads (spillet Minecraft, hvor de sætter en verden op og spiller der). Så ingen PC'ere og ingen kabler. Jeg har fiber (1000/1000). Vil de i teorien ikke kunne deles om de 1000/1000 hvis ingen andre er på netværket, og vil det ikke - i teorien - kunne give dem 100/100 Mbit hver?

Jeg må tjekke min Fibia-router for QOS - det lyder som et fornuftigt approach for fremtiden når vi både vil se IPTV og knægten skal spille Fortnite på Xboxen ;-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu