recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VLAN på Asus BRT-AC828
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

VLAN på Asus BRT-AC828

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mikey Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: VLAN på Asus BRT-AC828
    Sendt: 28-December-2019 kl. 10:03
Hej alle

Har min egen Asus BRT-AC828 bag en  bridged YouSee router. Som backup på min Asus har jeg et USB modem som failover internet. Jeg har et ganske almindelig 192.168.1.1/24 netværk på denne. Wifi på routeren bruger jeg ikke men på den første LAN port har jeg en POE Accesspoint. Det er en DrayTek AP Vigor 903. På dette accesspoint har jeg 3 trådløse netværk. 

Jeg ville meget gerne prøve at oprette 2 VLANS på routeren. VLAN 10 til mit netværk og VLAN 11 til alle gæster og IOT som kun skal ud på internettet. VLAN 11, som kun skal på internettet, vil jeg så tilslutte 2 af de 8 switchporte der er bag routeren og 2 af de 3 trådløse netværk accesspointet har. Dette accesspoint har mulighed for at VLAN tagge trafikken på de forskellige trådløse netværk.

Forsøgte at oprette et ekstra LAN 192.168.2.0/24 med GW 192.168.2.1. Så oprettede jeg et VLAN 11 på det nye subnet for lige at teste det. Alt nuværende trafik på alle porte pånær 8 var stadig ikke tagget trafik som ikke var på noget VLAN udover det der er default. Så gik det helt galt og jeg kunne blandt andet se at WAN brokkede sig på routeren og sagde at der var problemer med forbindelsen til min ISP.

Nogle herinde der er eksperter i sådanne en Asus router og oprettelse af VLAN jeg måske kunne få lidt hjælp af?

Mvh. Mikey

ps. Kommer fra Holstebro, så hvis der var noget "on-site" hjælp ville det være fedt. 

Redigeret af Mikey - 28-December-2019 kl. 10:10
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu