recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er min elskede Wyred4Sound STI-500 død?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er min elskede Wyred4Sound STI-500 død?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er min elskede Wyred4Sound STI-500 død?
    Sendt: 30-December-2019 kl. 22:12
Hej allesammen,

Jeg må lige høre jer, som har styr på forstærkere:
Jeg har en integreret (tror jeg at det hedder) forstærker, som kan skifte mellem at være en effektforstærker og almindelig forstærker. Den skulle være af pæn god kvalitet og have rigelig med kræfter til at trække mine surround fronter, Dali Ikon 8. Forstærkeren, STI-500, får signal fra min Denon X5200 surround receiver.

Fornylig kom der ingen lyd ud af mine fronter, kun en klik-lyd fra den ene front hvert sekund, og nu er der slet ingen lyd.
Jeg har hele tiden tænkt, at det er forstærkeren, den er gal med, men nu jeg skriver her, tænker jeg, at det også kun være surround receiveren.
Hvad tænker I? Jeg er pisse hamrende nervøs for, at den dyre forstærker er helt kaput, men det kan vel ikke ske sådan uden videre, vel?

Tusind tak for jeres tid. Jeg vil være så taknemmelig, hvis nogle kunne kaste et positivt lys over min situation.



Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2019 kl. 23:18
Fjern alle kabler fra forstærkeren og højttalere.

Sæt højttalerkabler til igen og check at alt er ok.

Sæt en anden kilde til forstærkeren (det kan være din mobiltelefon) og hør så om den kan spille.


Klaus


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2019 kl. 13:33
Tak Klaus,

Jeg har ikke andet at tilslutte end min receiver, og jeg prøvede forskellige indgange på forstærkeren uden forskel, så ja jeg må finde en anden kilde end surround receiveren. Der var en masse spindelvæv på forstærkerens ind- og udgange; kan dette medføre en permanent kortslutning/død?

Godt nytår forresten 🙂
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2019 kl. 13:56
Du kan tilslutte højttelerne direkte til receiveren. Så kan du se om det er den eller noget bag efter.
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2020 kl. 13:51
Nå, jeg har nu tilsluttet en ny indgang med nye kabler og en ny højttaler og stadig ikke noget. Det kan godt være, at den er stået af, men i så fald er det ikke sket mens den har været tændt, da den virker den ene dag, og den anden dag sker der intet. Når jeg tænder den, lyser den op i display'et og man kan høre alle "klik"-lydene i den, så umiddelbart skulle man tro, at den fungerer.

Men hvad siger I? Er den bare kaput sådan uden videre?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu