recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan man se DRTV i udlandet? (EU)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan man se DRTV i udlandet? (EU)

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2020 kl. 11:00
Det er da ikke nødvendigt med IP eller GPS. Med Stofa webTV skal der bare bruges et login, for at jeg kan benytte det overalt.
Til top
Michael Kjærsgård Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-April-2011
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael Kjærsgård Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2020 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Dvs. du har tjekket hvilken IP du har fået på et tidspunkt i udlandet og tjekket den med en geolokationsdatabase?
Jeg arbejder med netop det til hverdag, så jeg har ikke brug for at checke.
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Problemet er bare, at hvis en mobil har en dansk IP adresse i f.eks. Holland, så får den ikke forbindelse til mobilnettet.

Sludder. Må jeg foreslå at du checker, netop som du selv skriver herover, næste gang du er i udlandet.

(Der laves en tunnel mellem den besøgte operatørs SGSN/SGW til hjemmeoperatørens GGSN/PGW som tildeler IP-adresse til mobilen og router trafik ud på internettet. "Local Breakout" som ville route trafikken lokalt er af forskellige årsager aldrig slået igennem.)
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2020 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af Michael Kjærsgård Michael Kjærsgård skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Dvs. du har tjekket hvilken IP du har fået på et tidspunkt i udlandet og tjekket den med en geolokationsdatabase?
Jeg arbejder med netop det til hverdag, så jeg har ikke brug for at checke.
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Problemet er bare, at hvis en mobil har en dansk IP adresse i f.eks. Holland, så får den ikke forbindelse til mobilnettet.

Sludder. Må jeg foreslå at du checker, netop som du selv skriver herover, næste gang du er i udlandet.

(Der laves en tunnel mellem den besøgte operatørs SGSN/SGW til hjemmeoperatørens GGSN/PGW som tildeler IP-adresse til mobilen og router trafik ud på internettet. "Local Breakout" som ville route trafikken lokalt er af forskellige årsager aldrig slået igennem.)
Fantastisk info, kunne du ikke bare have leveret det fra start, når du nu arbejder med det, i stedet for bare at virke påståelig??
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
steelman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2020 kl. 08:09
Undskyld hvis det et lidt OT:
Men jeg har sat en VPN server op derhjemme (I DK) og når jeg connecter min danske mobil her i Sverige til min vpn, får jeg også tildelt min danske ip adresse (opslag via myip.dk). Men når jeg åbner DR tv appen på min mobil, står det alligevel at jeg ikke opholder mig i Danmark. GPS et slået fra i mobilen.
Hvordan dælen kan det være? 
Til top
Michael Kjærsgård Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-April-2011
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael Kjærsgård Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2020 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af steelman steelman skrev:

Undskyld hvis det et lidt OT:
Men jeg har sat en VPN server op derhjemme (I DK) og når jeg connecter min danske mobil her i Sverige til min vpn, får jeg også tildelt min danske ip adresse (opslag via myip.dk). Men når jeg åbner DR tv appen på min mobil, står det alligevel at jeg ikke opholder mig i Danmark. GPS et slået fra i mobilen.
Hvordan dælen kan det være? 
Kan man mon forestille sig DR app'en bypasser VPN? Virker det på mobildata?
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2020 kl. 09:17
Jeg har brugt min egen VPN til at streame DR fra udlandet (Lanzarote) og har ikke haft problemer med at se udsendelser der ellers var lukkede for udlandet. Det var dog via WIFI. Jeg har ikke prøvet med mobildata.
/Peter
Til top
steelman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2020 kl. 19:14
Hmm mystisk efter noget tid virkede det fint. Jeg fik først åbnet Dr appen uden vpn forbindelsen aktiveret. Derefter lukkede jeg appen. Connectede med vpn, men det virkede stadig ikke. Dog kom det til at virke efter noget tid. Jeg tænker om appen har en registrering/cookie så den kan se at den samme enhed først har en svensk ip og kort efter en dansk og derfor afviser min mobil i en periode hmm... Ved ikke om det giver mening... Bare en tanke.... 

Citér Kan man mon forestille sig DR app'en bypasser VPN? Virker det på mobildata?
Kan man det? Hvordan skal DR kunne se forskel på om det er hjemme fra min danske computer i Danmark på min danske ip, eller om det er min vpn? Jeg spørger bare af nysgerrighed :) 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu