recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor vs fladskærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projektor vs fladskærm

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Briskus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2012
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Briskus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2020 kl. 11:48
Så er jeg jo for sent på den nu. ;) Men jeg ville have anbefalet dig en Epson 7000, den er meget mere stuevenlig end en 7400, 7400'eren er jo kæmpe stor. 7000'eren har også mere båndbredde på HDMI porten end 7400'eren, så den er bedre til 4K/HDR. Med mindre du har malet dit loft og vægge mørke, så ville du ikke få glæde af den større kontrast en 7400 har, selvom du kan mørklægge helt, for lyse flader giver genskin på lærredet. Og så er en 7000 6.000 kr. billigere end en 7400.

Men en Sony 45 er jo også en rigtig fin projektor, den er bare ved at være lidt gammel synes jeg, og knap så lysstærk som en Epson.

Jeg har selv en Epson 6600 i min stue, den erstattede en Sanyo Z2, det gav en verden til forskel. Men det var jo også 800 lumens mod 2500 lumens, mange lumens er nyttige i et stuesetup.

Har 6 m til mit 100" lærred. Planen har i noget tid været at bestille et Dark Energy Screen 110" ALR lærred hjem fra USA (det skal nok ske), det vil hjælpe meget på sortniveauet, selvom jeg også har mørklægningsgardiner.
Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2020 kl. 21:30
E er lidt ligeglad med 4K. Der er jo ingen der sender i det format. Og jeg ser kun en film een gang. Er den god husker jeg den med glæde. Og ser den måske igen 15 år efter. Så har jeg glemt hvem morderen er og får fornøjelse af den igen. Jeg vil bare have et rigtig godt billede i dagligdagen og hvis jeg skal have store oplevelser sætter jeg en opera på mit nye superanlæg!!!!
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2020 kl. 00:58
Uden at have set Epson TW7000 (kender dog TW6700 ret godt), så vil jeg ikke mene, den er i samme klasse som hverken TW7400 eller Sony HW45.
Hvorfor faldt valget på Sonyen, og hvad måtte du slippe for den?
Glæd dig, den har et rigtigt godt billede, dog mener jeg, som tidligere skrevet, tiden lidt er løbet fra den...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2020 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

E er lidt ligeglad med 4K. Der er jo ingen der sender i det format. Og jeg ser kun en film een gang. Er den god husker jeg den med glæde. Og ser den måske igen 15 år efter. Så har jeg glemt hvem morderen er og får fornøjelse af den igen. Jeg vil bare have et rigtig godt billede i dagligdagen og hvis jeg skal have store oplevelser sætter jeg en opera på mit nye superanlæg!!!!

Lyd er også væsentligt federe at prioritere efter min mening:)
Hvad har du købt af grej?
Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2020 kl. 11:51
John! Se mit tidligere indlæg

Supergris! Rådførte mig med Thomas der skal calibrere den. 10 kilo hos HiFiklubben. Demomodel der har kørt 300 timer. Kun en fordel sagde Thomas, så er pæren brændt ind
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2020 kl. 17:09
OK, så er det også en fin handel. Ville være fedt, hvis du gad skrive en gang, når du har fået den kalibreret, hvordan du oplever forskellen?
Held og lykke med den...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2020 kl. 19:06
vender tilbage når den er installeret. Tak for hjælpen til alle. Actor
Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 14:57
Thomas kommer på fredag formiddag! Hvad kan jeg få for en 10 år gammel Panasonic 3000 + en helt ny pære, uden at stå tilbage som jubelidiot!!!
Til top
Jofal Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-December-2016
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jofal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 15:00
Blander mig lige hurtigt. Dit valg på Sony'en var fornuftigt :)
Har ejet den og Epson 6700. Epson kan slet ikke sammen lignes.

Endte dog selv med en model fra JVC "x5000"
Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2020 kl. 11:57
Hej Alle! Lovede at skrive tilbage når projektor var hængt op og kalibreret. Så Terence Mallicks “The Tree of Life” i går. Brugte en hel pakke Kleenex. Både fordi filmen var så rørende og fordi billedet var så flot. Der er en verden til forskel på den nye og den gamle! Thomas har gjort en fantastisk arbejde. Også efterfølgende. Ham kan jeg trygt anbefale til andre til andre. Selv TV-avisen er blevet mere positiv med den nye billede. Actor
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2020 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

Selv TV-avisen er blevet mere positiv med den nye billede.

Okay, så skal jeg fandme også have sådan et tv, for der er sgu ikke meget positivt over TV-avisen med det tv jeg har nu! ConfusedConfused
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu