recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa Kabel TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofa Kabel TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pvnrecordere Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pvnrecordere Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stofa Kabel TV
    Sendt: 04-Januar-2020 kl. 01:27
Jeg har Stofa Kabel TV i mit sommerhus.
Det har virket OK. Lige indtil i den 29/12(har ikke brugt TVet i nogle uger, så ændringen er nok indtruffet tidligere)

Den 29/12 oplevede jeg, at billedet pixelerede voldsomt. Så voldsomt, at billedet ikke kunne ses.

Stofa kablet fordeles først i en splitter at TV/data. Derefter går kablet til en Triax forstærker og der fra til en Triax fordeler til de forskellige rum.

Min fejlsøgning stoppede, da jeg frakoblede Triax forstærkeren!

TV signalet på begge TV er helt super.

Er der nogen der har kendskab til, om Stofa har ændret på deres signal, så forstærkeren ikke længere er nødvendig?

Hilsen

Peter
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2020 kl. 09:19
Pixelering hvor signal ellers er godt, skyldes ofte HF utætte kabler/fordelere som åbner for indstråling fra andre radiotjenester.
Så hvis din installaltion tidligere har virket "tilsyneladende OK" - kan det skyldes nye sendere (mobil) i dit nærområde. Wink

Mvh. JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2020 kl. 09:26
Det kan sagtens være at strømforsyningen til din forstærker er færdig.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu