recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung QLED - Error - Hjælp ønskes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung QLED - Error - Hjælp ønskes

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung QLED - Error - Hjælp ønskes
    Sendt: 05-Januar-2020 kl. 11:50
Hey 

Jeg har et Samsung QLED QE55Q70 TV.
TV'et er ½ år gammelt.

Her i forbindelse med Dplay/Yousee skilsmissen ville jeg ind og 'redigere' vores favoritter.
Efter et par timer må jeg desværre give op for jeg render ind i følgende problemer:

1. jeg kan ikke klikke 'rediger favoritter'. Funktionen er der (når jeg vælger guide, favoritter men kan ikke komme op og klikke på 'rediger' i højre hjørne.

2. jeg går istedet i 'indstillinger' og 'udsendelser' (almene menupunkter) men punktet 'udsendelse' er gråt og klikker jeg på det siger den; "Denne funktion er ikke tilgængelig"

3. Jeg prøver, at klikke i 'generelt' og 'nulstil' men det er samme problem. nedtonet valg og 'ikke tilgængelig'.

4. jeg prøver, at fjerne 'smart hub' (reset) hvilket kan udføres men gør ingen forskel

5. jeg skriver til Samsung chat support og efter ca. 1 time giver de op og beder mig 'hive strømmen' i 10 minutter og starte op igen og forsøge.

6. punkt 5 udføres og gentager alt ovenstående (uden held)

7. ringer til samsung support som forsøger grundlæggende alt ovenstående, nulstiller aps/cpu/memory men intet hjælper.

jeg har nu fået, at vide der skal en service reperatør på ... og venter selvfølgelig spændt... men ville lige høre om nogen her sidder med en god ide??
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2020 kl. 12:05
Nu ved jeg ikke om det der er foretaget svarer til en total factory reset? Hvis det ikke gør det, kan der måske være en timeroptagelse indstillet, da oplevede jeg lidt det samme på mit Sony tv. Ingen mulighed for kanalredigering, når en timerfunktion var aktiv.
Og igen, hvis det tidligere foretaget ikke er en komplet factory reset, ville jeg også prøve det.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2020 kl. 12:19
Det er egentlig det der er den dybere liggende problem ... for jeg kan overhovedet ikke komme ind og lave en 'reset' ... den melder nemlig også; "denne funktion er ikke tilgængelig" ...

jeg har lige kontrolleret, at jeg ikke har timeshift / optagelse aktiv.
men ellers tak for input.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2020 kl. 14:19
prøv at ring til Samsung support.
Jeg havde problemer med at sorterer kanaler på vores Samsung og de kunne overtage tv’et og fik det til at virke
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2020 kl. 14:25
Hej Per

Tak, jeg talte med dem og de gav op og meldte sagen til repetatør .
Vi kunne nemlig heller ikke aktivere remote support grundet samme fejl, 'denne funktion er ikke tilgængelige'. 

Jeg er nok bare nød til at høre hvad service gruppen mener der skal ske. 
Bare lidt træls fejl 😊
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2020 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af Juleulven Juleulven skrev:

Det er egentlig det der er den dybere liggende problem ... for jeg kan overhovedet ikke komme ind og lave en 'reset' ... den melder nemlig også; "denne funktion er ikke tilgængelig" ...
...
Er der Smart Hub på den model?
Et par links (ved ikke om det er den vej du har prøvet):
https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00077524/
-> se under Factory reset Smart Hub og Factory reset the TV

En anden opskrift:
https://www.coolblue.nl/en/advice/reset-samsung-television-to-factory-settings.html

Mvh. JørgenT
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2020 kl. 17:53
Tak for links Jørgen.
Reset Hub er gjort, derefter general\reset men 'function not availeble' så desværre ja er forsøgt.

og den anden guide er praktisk talt det samme men også forsøgt. vi har dog her 'smart remote' så mange af de funktioner der åbnes via power, mute + xxx (Service Mode) kan ikke gøres da vi ikke fik en 'fuld remote' med til TV'et.

så det er temmelig meget op ad bakke :S 

jeg har fundet firmwaren og forsøger, at installere den via en direkte USB og se om jeg evt. kan overskrive den nuværende og måske løse fejlen ... 
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2020 kl. 10:56
Hey 

så er sagen løst.
Samsung chatsupport og telefonsupport gav op og lavede en sag til Servicecenter (3.part).
De ringede og bekræftede de funktioner jeg ikke kunne og bestilte et nyt Motherboard.

Teknikkeren har lige været her idag.
under samtalen med den kompetente teknikker fik jeg hurtigt på fornemmelsen at det kunne ende i en regning til mig som slutkunde da sagen blev løst på 2 minutter.

Teknikkeren hev sin 'service remote' frem (fuld funktions remote) og gik i servicemode og udførte en RIGTIG factory reset.

Åbenbart er det ikke afklaret imellem Samsung producent og Samsung servicecentre den mulighed, at kunderne ikke selv kan udføre en factory reset ...  :P

HELDIGVIS kringlede den flinke teknikker sagen så jeg ikke skal have penge op af lommen.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu