recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hælp til køb af nyt TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hælp til køb af nyt TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Falcon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hælp til køb af nyt TV
    Sendt: 06-Januar-2020 kl. 16:22
Jeg har endelig besluttet mig for at få et nyt TV, men synes det er en jungle derude.Alle mærker lover jo (næsten) guld og grønne skove, så jeg håber I kan hjælpe lidt til et godt valg.
Jeg ser ikke ret meget TV, så der er nogle få kriterier som spiller ind.

Max 55"
4K
Smart TV og det vigtigste:
Max kr 5000
Må gerne kunne bruges som ekstra PC skærm (Ikke et must)

 Håber der findes noget i min prisklasse, da jeg ikke vil ofre en formue på det.
Jeg har kun Boxer TV med de "gratis" DR kanaler samt abn. på TV2 og har ingen intentioner om at få købekanaler såsom Netflix, Viaplay og hvad de ellers hedder.
Er der indbygget boxer kortlæser i de nye TV, eller skal jeg have en seperat boks til det?

Er der bestemte mærker man skal holde sig fra og nogle som kan anbefales?

Håber I kan hjælpe, da jeg synes det er svært at gennemskue tilbuds avisernes rosende tilbud :-)

mvh Jlund

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 16:47
 Lad ikke ordet Smart TV forblænde dig, de fleste , og nok alle har ikke så meget brugbart, Netflix, You Tube, Blockbuster, TV2 Play, Viaplay, DR TV. samt en god del Bloatware. Hvad er det du vil bruge det "Smarte" til.? De bliver mindre smarte som tiden går.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Falcon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 17:30
Hvad jeg forbinder med Smart TV, er muligheden for at gå på nettet, og have muligheden for f.eks YouTube direkte, men ellers har du nok ret i at det efterhånden blot er et salgs udtryk. 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 17:47
 Hvis man vil have Smart, så er det en Shield, Mi Boks eller en ATV, de slår et hvert Smart TV med flere længder.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Falcon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 18:40
Uha, det er tre foskellige ting jeg slet ikke aner hvad er :-) Jeg går ud fra at ATV er Apple TV, men hvad gør de som du mener er smart TV?

OK, har googlet dem, og ved stadigvæk ikke hvad fordelen er ved dem, ud over man åbenbart kan streame fra diverse kilder, som jeg ikke har brug for.

Har du et forslag til et TV som ud over mine ønsker selvfølgelig også har et godt billede, og vil I foreslå jeg kigger efter en Soundbar når jeg nu skal til det.


Redigeret af Falcon - 06-Januar-2020 kl. 18:47
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 18:50
 Panasonic, der skal ikke meget til for at få et godt billede på dem, de er ganske rimelige Out of the Box indstillinger, men til de penge du Max vil bruge er der kun et der passer, Panasonic TX-49GX625E 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 19:48
Jeg er vild med Sony.

Det her er lidt over dit budget.

Det har Android styresystem som bliver opdateret i godt stykke tid.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2020 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg er vild med Sony.

Det her er lidt over dit budget.

Det har Android styresystem som bliver opdateret i godt stykke tid.
hvis man er heldig ?
Mit 2019 Sony oled er stadig et par Android versioner bagud.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 09:51
Her tænker jeg i forhold til visse smart tv.

Selvom det ikke er den nyeste version af Android, kan tv’et godt få opdateringer.

Men du har en pointe.
Til top
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Falcon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 11:56
Har lige kigget på det Sony TV i linker til, og det lyder rigtig tiltalende, samt det faktum at der er 2 tunere samt chromecast indbygget, gør det ekstra spændende.
Hvad mener I med opdateringer, hvad gør det?
Og den indbyggede chromecast, vil det betyde jeg kan få Iphone/Ipad/PC op på skærmen?

Sorry hvis det er "dumme" spørgsmål, men det er ca 10 år siden jeg har sidst købt TV, så der er jo sket MEGA meget i den tid, og jeg må indrømme jeg ikke har fulgt meget med i det. Men nu vil jeg jo gerne være sikker på jeg er sikret de næste mange år uden den bliver forældet.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu