recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaring med Philips Hue?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaring med Philips Hue?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2020 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af gah gah skrev:

Ved ikke om det er det rigtige sted at spørger men prøver alligevel.

Hvis at jeg nu har installeret og indstillet Hue som jeg vil have det og jeg herefter slukker totalt for alt strøm til hele systemet.
Starter Hue så op igen med de lysstyrker og indstillinger som var før end at strømmen blev slukket og hvis ja husker den så kun fx. En time eller husker den indstillingerne i ugevis.

den husker det, hvis du har gemt opsætningen.
Du kan definere ved hver pære hvordan den skal starte op når den har været slukket.
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2020 kl. 14:12
Er der nogle her som kan hjælpe mig med at ændre korrekt i .json på homebridge, så man ikke skal trykke på Hue Hub, efter genstart af Homebridge?

Jeg redigerer i .json i selve homebridge interfacet, og selvom jeg tilføjer det user/pass der står i loggen, så får jeg en error/fejl ?

Jeg har prøvet at følge de gudes der er på github og reddit
Til top
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2020 kl. 14:01
Jeg har kørt HUE i snart mange år. Og ifht. dækning har jeg aldrig oplevet problemer. Min bridge står i garagen, som er en separat bygning, dog kun et par meter fra huset. Men den rækker helt til modsatte ende af mit hus og tillige 1. sal.
Mvh
Henrik Nielsen
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZkiiFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2020 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af HenrikN HenrikN skrev:

Jeg har kørt HUE i snart mange år. Og ifht. dækning har jeg aldrig oplevet problemer. Min bridge står i garagen, som er en separat bygning, dog kun et par meter fra huset. Men den rækker helt til modsatte ende af mit hus og tillige 1. sal.
Hue rækker "MEGET" langt. Det bygger på Zigbee LightLink (svjh) - og det er MESH netværk, der forbinder dem. Så du kan være ret sikker på, at dine pærer i den anden ende af huset (ifht garagen) IKKE kan nå din bridge - det gør de gennem de andre pærer Smile
Jeg mener, at rækkeviden indendørs er op til 10 m - og op til noget mere udendørs. Så teoretisk kan du til en Hue Bridge placere en pære op til 600m fra bridge'n, hvis de har 60 pærer (de siger, at max er deromkring). Alle pærene skal bare kunne se een anden pære (sådan ca Tongue om du forstår).
Til top
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér floe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2020 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af SoundWave SoundWave skrev:

Oprindeligt skrevet af ZkiiFreak ZkiiFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af SoundWave SoundWave skrev:

Du kan godt have mere end én bridge. Der er intet at være opmærksom på (ud over at det er billigst at køre det i bundles). Du kan dog købe det billigere hos Proshop.dk.
Det må jo så være et understatement... sorry, men der er MEGET at være opmærksom på, hvis du kører med flere bridges. Mestendels det faktum, ar du i controller app’en skal skifte mellem bridges; du kan ikke styre alle pære/zoner/rum samtidogt med flere bridges! Og det bliver man meget hurtigt meget lang af! Tag det fra een, der har så mange pærer og accessories, at 2 bridges er nødvendigt. Jeg glæder mig til, at Philips forstår at en v3 af bridgen snart skal på markedet.
Just my 0.05$...
Hvis du nu lige stopper dig selv og læser hvad trådstarter skriver og spørger om. Han spørger om man kan have mere end én bridge. Det bliver der svaret på. Dernæst spørger han om der er noget man skal være opmærksom på mht. valg af pære og hub, dette bliver der også svaret på. Det betyder ikke, at du skal tage mit svar og blande de to ting sammen. Der er en grund til, at jeg har sat et punktum og svaret på begge spørgsmål.

Okay?!

Din sætninger er opbygget så det let kan misforstås.
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu