recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med Panasonic TX-55GZ960E/950
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer med Panasonic TX-55GZ960E/950

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer med Panasonic TX-55GZ960E/950
    Sendt: 10-Januar-2020 kl. 10:32
Hej jeg er på udkig efter et nyt tv i 55" størrelsen.
Jeg startede med at kigge på et Philips led til 4000 kr, og har fået øje for et Panasonic Tx-55GZ960E til 10000 kr. Har dog været omkring Lg B9/C9.
Hvorfor er Panasonic tv ikke så populære mere. Der var en gang det var meget eftertragtet. Når jeg læser og spørger i andre forums bliver LG C9 anbefalet frem for Panasonic. Sidst jeg havde et LG tv hjemme, var jeg ikke så stor fan af Lg's billedbehandling. Jeg kan godt se at deres tv fremstår rigtig godt i butikkerne, men der er det jo også en speciel designet demo der kører. Hvordan ville LG stå imod Panasonic, hvis man prioriterer behandling af alm. HD materiale samt naturlige farver og eventuelt ser bort fra fancy smart tv?Jeg har allerede en Shield og en PS4.




Redigeret af -claus- - 10-Januar-2020 kl. 10:34
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2020 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Hej jeg er på udkig efter et nyt tv i 55" størrelsen.
Jeg startede med at kigge på et Philips led til 4000 kr, og har fået øje for et Panasonic Tx-55GZ960E til 10000 kr. Har dog været omkring Lg B9/C9.
Hvorfor er Panasonic tv ikke så populære mere. Der var en gang det var meget eftertragtet. Når jeg læser og spørger i andre forums bliver LG C9 anbefalet frem for Panasonic. Sidst jeg havde et LG tv hjemme, var jeg ikke så stor fan af Lg's billedbehandling. Jeg kan godt se at deres tv fremstår rigtig godt i butikkerne, men der er det jo også en speciel designet demo der kører. Hvordan ville LG stå imod Panasonic, hvis man prioriterer behandling af alm. HD materiale samt naturlige farver og eventuelt ser bort fra fancy smart tv?Jeg har allerede en Shield og en PS4.


Min egen teori er, at f.eks. LG kører nogle meget aggressive priskampagner, hvor man jo nærmest får smidt et LG OLED i nakken på vej ud af Elgiganten. Det kan folk naturligvis ikke stå for.

Panasonic har så vidt jeg ved, ikke helt de samme muligheder omkring priskampagner. 

Mht. sammenligninger mellem LG og Panasonic på de områder du prioritere, så får du med Panasonic OLED TV, et TV som er mindst lige så godt. Du kan roligt købe et panasonic. I øvrigt har Panasonic GZ950 et billede som på mange måder er sammenligneligt med Panasonic´s top model GZ2000. 



Redigeret af Hother - 10-Januar-2020 kl. 12:41
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Donkey87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2015
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Donkey87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2020 kl. 11:40
LG er mere fremtidsikret med deres HDMI 2.1 / eARC, LG understøtter dolby vision, LG er (i mine øjne) et smartere smart tv. 

Der er vist twin tuner i panasonic.
Det er der først når man går op i et 77" LG C9.

Der er magic remote ved LG. dvs. man kan bruge fjernebetjeningen som pegepind. Det er noget der deler vandene. Synes dog de fleste der rent faktisk ejer et LG synes det er OK.

Har du planer om at få en PS5 på et tidspunkt, så vil jeg sige det er et LG C9 du skal vælge. Havde du sagt du udelukkende så bluray film, så ville panasonic måske være et par procenter bedre. 
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2020 kl. 14:48
På billedfronten er LG, Philips, Panasonic, Sony etc. ret ensartet, når det kommer til OLED. Fælles for dem alle er, at de holder et højt niveau.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2020 kl. 22:04
Som Hother er inde på, så er prisen jo ofte altafgørende, når folk skal vælge TV; specielt når de i ydelse er ret ens...

Redigeret af Supergris - 11-Januar-2020 kl. 22:05
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2020 kl. 15:09
Tak.
Vil det så sige, at jeg vil blive godt kørende med et LG 55 b9 til 7000 kr?
Jeg kører pt alt fra min NVIDIA shield. DVS anvender Kodi, caster TV 2, Dr.dk, Dplay og cmore. Derudover har jeg også en Ps4. 
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2020 kl. 14:43
Ja, en B9 vil ikke stå tilbage for en GZ950, selvom den dog ikke har LGs alpha9-processor, som håndterer motion-interpolation bedre.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2020 kl. 16:20
Jeg orker egentlig ikke at blande mig på grund af min sygdom.

Panasonic GZ950 har altså en HCX Intelligent Pro processor, samme som sidder i mit GZ2000.Blot en service oplysning til trådstarter.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2020 kl. 16:25
Yes... og på trods af dét, så hænger B9 ganske fint på.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2020 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Yes... og på trods af dét, så hænger B9 ganske fint på.

Den lader vi bare ligge, selv om jeg er uenig i at et B9 billede mæssigt er lige så godt som et GZ950 .


Redigeret af Hother - 18-Januar-2020 kl. 16:46
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2020 kl. 18:00
Hej Hother
Hvor lang tid har du brugt på at teste et B9?
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2020 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Hej Hother
Hvor lang tid har du brugt på at teste et B9?
Ikke et eneste sekund. Men hvis af LG´s ringere processorer kan matche en af de mest anerkendte ditto, med samme panel, så er der meget der ikke mere hænger sammen

Men som tidligere nævnt, så er jeg desværre ikke pt. i stand til det her polemik.   
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu