recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Noob hjælp til surround
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Noob hjælp til surround

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Noob hjælp til surround
    Sendt: 10-Januar-2020 kl. 19:15
Mine forældre har en pioneer vsx 923 og et sæt 5.1 højttalere.  System audio saxo system hele vejen rundt.   Skal man bruge målemikrofonen for at sætte det op ? Kan bare ikke få det til at spille ordentligt.   - hjælp.   Nogen der har mod på at hjælpe. På Sjælland.  Giver gerne 2-300 kroner hvis det bare spiller.   3-400 er nok federe.    Er ved at få grå hår. Altså tænker at man fysisk kan hjælpe med indstillingerne
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2020 kl. 20:44
 Kan bare ikke få det til at spille ordentligt - hvad mener du?
Hvilke højttalere?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2020 kl. 20:52
lyder ikke ordentligt.   Subwoofer driller - det er ikke ordentligt - og der er tusind indstillinger.  Ville bare gerne have det optimale ud af det.   Det er system audio saxo front og bag og center og sub... 

Men må nok låne en kalibrerings mikrofon - men ved ikke om det er nok
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 13:40
Der fulgte jo en målemikrofon med, har dine forældre ikke stadig den? (EDIT: ser nu desuden, at du også selv ejer en Pioneer receiver - har du ikke stadig målemikrofonen til den??)

Nu kan "subwoofer driller" og "lyder ikke ordentligt" dække over ret meget ..... men "problemer" med subwoofer er i 9 ud af 10 tilfælde (hvis ikke flere!) et spørgsmål om uoptimal placering af denne. Det kan man ikke altid "bare lige" justere sig ud af inde i setup, eller ved autokal.

Men lad os nu se om vi ikke kan hjælpe dig og dine forældre med lidt "fjernsupport" først :)
Prøv at forklare, hvorfor du ikke synes det lyder godt.


Redigeret af jacobe - 13-Januar-2020 kl. 13:42
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu