recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt TV / monitor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt TV / monitor?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
penoch Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-November-2007
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér penoch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt TV / monitor?
    Sendt: 11-Januar-2020 kl. 11:53
Hej alle,

Vil meget gerne skifte mit 3 år gamle Samsung 43" ud i soveværelset med optimalt et OLED TV eller monitor, dog er der pga. det er placeret i et skydeskab kun plads til 43". Da vi benytter Apple TV boks og alene har streaming har vi ikke behov for noget i TV'et ellers.

Jeg ved at der desværre ikke findes noget under 48" (kommende OLED i 2020), men findes der en OLED monitor/skærm som også tilbyder HDR - Dolby Vision og HDR+?

Hvis det som jeg desværre tror det er ikke er muligt med OLED under 48", hvad er så bedste alternativt i LCD for 2019 eller 2020 model?

Krav til LCD vil være bagbelyst, 4K, Dolby Vision samt HDR+.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2020 kl. 15:15
Der findes ikke OLED skærme i nævnte str. Og en LCD monitor løsning vil blive dyrere - da der ingen efterspørgsel er. Måske du i så fald skal kigge på PC monitor . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
penoch Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-November-2007
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér penoch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2020 kl. 21:40
Som meldt er en monitor/skærm/TV et OK alternativt, men kan nogen melde om en 43" version findes der i LCD/LED opfylder vores behov?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2020 kl. 21:52
Hvorfor vil du udskifte nuværende?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
penoch Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-November-2007
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér penoch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2020 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvorfor vil du udskifte nuværende?


Klaus

Nuværende er et buet TV, lille lys fejl på skærmen, det er kant belyst og det har ikke Dolby Vision.

Desuden går udviklingen jo ret stærk i den positive retning og vi bruger dette TV 90% i forhold til de øvrige vi har i huset. 
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2020 kl. 03:34
Hvis lysfejlen er så generende sf der er behov for et nyt tv, så ville jeg kigge på Samsungs QLED, i øjeblikket er det billigere at købe et tv, end en monitor, selv om man ikke skal bruge tuneren
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
penoch Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-November-2007
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér penoch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2020 kl. 07:38
oplæg på hvilken model fra Samsung?
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 02:21
I den størrelse kniber det med at finde TV, der yder mere end gennemsnitligt, hvilket ofte betyder at HDR-ydelsen ikke vil være noget at råbe hurra for, dermed vil jeg ikke mene, dine krav til at understøtte alle HDR-formater, giver specielt meget mening, så måske du skulle revurdere dine behov...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu