recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harmony Companion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Harmony Companion

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 301
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Harmony Companion
    Sendt: 11-Januar-2020 kl. 13:25
Jeg har anskaffet mig en Harmony Companion da jeg pludselig havnede i at have 3 remotes. En til LG TV, En til infomir TV boks og en til apple TV.
Jeg har sat det op og alting gik som smurt. Det eneste der ikke virker er næsten det vigtigste. Den vil ikke skifte HDMI input på mit LG TV (kun et par år gammelt). Så mister den jo fuldstændig sin værdi. Synes jeg har prøvet alt. Nogle gode råd inden jeg kyler den i skraldespanden?
mvh. Jesper   
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2020 kl. 14:21
har du prøvet at sætte lidt delay på ? Altså imellem den tænder tv og skifter input?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2020 kl. 14:25
har du prøvet at inst. Appen på telefonen, for så mener at du kan styrer tv alene og her ser om du kan skifte input
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2020 kl. 07:14
Har du prøvet at slå CEC (HDMI kontrol) fra på alle enhederne ? Det kan nemlig godt drille .
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2020 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af Trisse Trisse skrev:

Jeg har anskaffet mig en Harmony Companion da jeg pludselig havnede i at have 3 remotes. En til LG TV, En til infomir TV boks og en til apple TV.
Jeg har sat det op og alting gik som smurt. Det eneste der ikke virker er næsten det vigtigste. Den vil ikke skifte HDMI input på mit LG TV (kun et par år gammelt). Så mister den jo fuldstændig sin værdi. Synes jeg har prøvet alt. Nogle gode råd inden jeg kyler den i skraldespanden?
mvh. Jesper   
HDMI CEC skal være slået fra, som der også skrives i forrige post.

Så kan nogle tv være lidt besværlige at få til at makke ret, men det plejer at være muligt.

Svigerforældrene havde et Panasonic som der ikke var en knap til på HDMI 3. Den skulle vælges via en kombination og kombinationen skiftede afhængig af hvilken indgang man i forvejen stod på. Så her måtte jeg snyde og lave en makro som først skiftede over til en kendt kombination, som gjorde at man kunne vide hvor man ville ende efterfølgende.

Jeg oplevede også nogle ting med en makro på min surround receiver. Den brugte samme knap til tænd og sluk på fjernbetjeningen. Så man kan aldrig vide om den var tændt eller slukket i forvejen. Så der var jeg inde i en tekniker håndbog, som viste at der også eksisterede diskrete og koder for særskilte tænd og sluk.

Det er ikke altid plug and play med nogle apparater, men jeg synes generelt at Harmony er et godt produkt. Wink


Redigeret af Cyberguyen - 12-Januar-2020 kl. 12:22
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu