recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hiper mediekonverter fiber
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hiper mediekonverter fiber

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ibg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-Januar-2020
Sted: Malmö
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ibg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hiper mediekonverter fiber
    Sendt: 12-Januar-2020 kl. 15:41
Når man bestiller Fiber internet fra Hiper, skal man så selv opsætte mediekonverteren og hvordan tilsluttes den til fiberboksen? Det er ikke routeren jeg mener. 
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af ibg ibg skrev:

Når man bestiller Fiber internet fra Hiper, skal man så selv opsætte mediekonverteren og hvordan tilsluttes den til fiberboksen? Det er ikke routeren jeg mener. 


Det gør man selv men det er meget nemt. Mediekonverteren skal bare skrues på væggen ved siden af fiber boksen og så kobler man de to bokse sammen med det lyslederkabel der følger med.
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 12:24
Så det er både fiberboks, mediekonverter og router man skal finde plads til når man skal ha fiber?
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 12:32
Yes. Men er det et problem? En fiberboks og router skal man vel altid have. Om mediekonverteren er nødvendig er jeg lidt i tvivl om.
Hiper support siger selv at den er så de kan se linien bliver brugt men det tvivler jeg lidt på. 
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 13:43
Jeg havde slet ikke overvejet, at mediekonverteren ikke skulle være nødvendig. Er der ethernet-stik i fiberboksen?
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 13:56
Nej, det kræver at din router har en specifik optisk fiber port (SFP).
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 14:00
OK, tak for info. Det har min router ikke, da jeg bare bruger Hipers.
Til top
ibg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-Januar-2020
Sted: Malmö
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ibg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 18:40
I den fiberboks, som er blevet sat op sidder der er meget kort fiberkabel i, som bare går fra stik til andet lige ved siden af hinanden i bunden i højre side. Det er vel det man så skal tage ud, når man får mediekonverteren? Ved ikke hvorfor set er sat i. Det blev det af ham, som monterede fiberboksen. 
Til top
henrikc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrikc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2020 kl. 09:34
@IBG (lidt gammel tråd)
Har teknikeren efterladt Et fiberkabel mellem de to fiberstik på kap-boksen, er det måske til loop back test på centralen....hos mig blev det dog udført ved at de to fibre var optisk forbundet på centralen og dæmpningen kunne måles ved installationen af kap-boksen.
I DK er det normalt fiber 1 der forbindes til mediekonverteren.
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2020 kl. 09:26
Kan vi set foto at det i taler om?
Til top
henrikc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrikc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2020 kl. 12:51
 stik....
null
Til top
ibg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-Januar-2020
Sted: Malmö
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ibg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2020 kl. 17:30
Dette er løst for lang tid siden. Det var sikkert er loop-back fiber kabel til test. Tog det blot ud og tilsluttede Hiper mediekonverteren til fiberstik 1 i fiberboksen. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu