recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårlig kvalitet og stop i streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dårlig kvalitet og stop i streaming

 Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2020 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Tror du at YouSee forbindelsen er for lille til Akamai serverne i:
Silkeborg, Albertslund, Ballerup, Ålborg, Århus, København, eller Tåstrup?

Eller måske har DR bare købt for lidt båndbredde hos Akamai?


Klaus
det kan de være at routningen er anderledes, til de servere, det er kun Yousee der kan svare på.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2020 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

så må du forklare mig hvorfor jeg får to forskellige resultater alt efter ISP


Det skal jeg nok, når du har forklaret mig, hvorfor jeg i lang tid ikke har haft problemer og nu pludseligt har oplevet det - uden at have skiftet ISP.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
paqi1968 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Juli-2010
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér paqi1968 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2020 kl. 21:46
hej,

Jeg kan fortælle at jeg har været i kontakt med TV2 og de siger at der for deres vedkommende har været udfordringer med deres leverandør, hvor deres arkiver ligger og det gik især ud over yousee brugere.. derfor har de flyttet deres live del til en anden. Der arbejdes i øjeblikket på at løse den første del..

Jeppe 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2020 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

så må du forklare mig hvorfor jeg får to forskellige resultater alt efter ISP


Det skal jeg nok, når du har forklaret mig, hvorfor jeg i lang tid ikke har haft problemer og nu pludseligt har oplevet det - uden at have skiftet ISP.

Klaus
det var ikke mit spørgsmål
Til top
petercph Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-December-2013
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér petercph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2020 kl. 11:59
Måske ikke helt det samme spørgsmål, men .... 

Jeg streamer Netflix og HBO på en MacBook Air 2015 med kun 4 GB RAM - og jeg ved godt, at det ikke er alverden. men det er, havd der er, og det har fungeret upåklageligt. Men nu er computerenopdateret til macOS 10.14 Mojave og så har vi problemet. 

Det fungerer ikke i fuldskærn. Flere gange har jeg fået en besked fra Netflix om, at "Vi beklager afbrydelsen. Det ser ud til at der er et problem med din skærm. Kontroller, at din skærm er HDCP-kompatibel og ikke er spejlet via Airplay" 
Og så en fejlkode som er S7363-1260-48444350

Det giver jo ikke så meget mening - for det er jo den samme skærm som før opdateringen til Mojave. 

Det kan muligvis være et netværksproblem - for mindst ét sted kan jeg få netflix til at køre fint i fuld skærm i Safari. 

Det virker også i Firefox. 

HBO hakker helt vildt i Chrome og ret meget i Firefox og det er næsten ok i Safari - bortset fra at skærmen ligesom "flimrer lidt" i fuldskærms mode, mens det kører fint i ikke-fuldskærm. Altså en anden oplevelse end Netflix.

Hvis nogen har oplevet noget lignende, eller kan stille de rigtige spørgsmål for at pinpointe problemet og finde en løsning, så ... please. 

mvh Peter

 


Redigeret af petercph - 31-August-2020 kl. 13:37
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 567
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu