recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Cloud Services
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Online backup STOR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Online backup STOR

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Vinther77 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-November-2015
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vinther77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Online backup STOR
    Sendt: 23-Januar-2020 kl. 08:35
Jeg driver et mindre video produktionsselskab, og jeg overvejer at arkiverer mit arkiv online.
Jeg har vel omkring 40-50 TB nu, men der kommer hele tiden mere.. 
Har du erfaringer med online backup af den størrelse, vil jeg gerne hører om det.  
Pt. arkiverer jeg på eksterne harddiske, og så har jeg google drive (2TB) som laver backups af igangværende projekter på min computer, og det virker godt. 
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2020 kl. 09:05
Hej,

Længe siden jeg undersøgt det, men backblaze lød interessant.

Specielt ved restore har de mulighed for at sende diske med dine data for hurtig restore. Samt de kan lave din egen krypterings nøgle. 



Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2020 kl. 10:14
Kig også på https://jottacloud.com
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
sqnk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2015
Status: Offline
Point: 109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sqnk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2020 kl. 14:01
Backblaze vil kunne klare det, men det er langsomt.
Der ud over kan den heller ikke tage backup af netværks drev. Den kræver det er et drev i maskinen.
Jeg bruger selv backblaze til billeder og det virker eller rigtig fint ellers.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2020 kl. 14:49
Hvis du vil have det online, så kan du købe "Amazon S3 Glacier Deep Archive" for ca. 7 kroner pr. TB om måneden. Men det er langsomt hvis man skal hente noget tilbage.

Men meget billigt for under 300 kr om måneden.

Hvis man benytter services som JettaCloud, så koster det ca. 3000-3500 kr om måneden med en datamængde på 40-50 TB.

Alternativt kan man smide 28.000 kr efter en Quantum SuperLoader 3 med LTO 7 bånd. De kan have 16 bånd i sig. Båndene kan rumme 6 GB ukomprimeret og er kommet ned i pris til 600 kr.

Så du kan købe 15 bånd og gemme dem i brandskab. De kan gemme data i 15-30 år.

Så efter bare 1,5 år med JettaCloud er din investering tjent ind.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
jobbe104 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jobbe104 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2020 kl. 19:48
1 stk bruger på Gsuite. Der kræves godtnok 5 brugere for at få fri lagring på Drive, men det er ikke noget der bliver håndhævet, dvs i praksis får du fri lagring i Drive ved køb af een gsuite bruger a €8 pr måned.
Til top
wuffer28 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wuffer28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2020 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af jobbe104 jobbe104 skrev:

1 stk bruger på Gsuite. Der kræves godtnok 5 brugere for at få fri lagring på Drive, men det er ikke noget der bliver håndhævet, dvs i praksis får du fri lagring i Drive ved køb af een gsuite bruger a €8 pr måned.

Dårligt råd. På et eller andet tidspunkt går det galt. Og så er alt væk

Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2020 kl. 08:29
Jeg ville nok få stillet egen nas på et handet sted, fleksibelt og hurtig i forhold til andre løsningen, men også dyre at komme i gang med.  

Bare meget hurtig: (computersalg.dk)

Synology Disk Station DS1817: 7421,- 

Seagate IronWolf ST12000VN0008: 2.800,00 (12 TB 6 stk)


Giver ca 60 TB plads og kan udvides med 2 stk 12 tb mere på sigt. Men 24k i pris.



Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu