recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TH-42PX80E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic TH-42PX80E

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Falcon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2020 kl. 08:52
Så fik hun TV'et monteret og de har prøvet både gennem YouSee boxen og direkte fra stikket i væggen, men TV'et kan ikke finde nogle kanaler. Men mener I så at f.eks den HN box der henvises til kan bruges? Og bliver det så kun de gratis DK kanaler hun kan tage eller kan hun også se Yousees kanaler?
Endvidere spørger hun om den kan bruges med Chromecast?
Sorry men jeg er altså ikke den store nørd inden for TV verdenen, da det er mindre end lidt TV jeg ser.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2020 kl. 09:47
Chromecast er en dims man sætter i en HDMI indgang i tv.
Har tv HDMI kan man sætteren chromecast til.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jamic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jamic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2020 kl. 09:59
Hej Falcon
Tv'ets tuner kan ikke modtage nogen kanaler.
Yousee boksen modtager kanalerne og sender dem til tv via HDMI. Så det duer ikke at forsøge via antenne stikket på TV. 
TV'et kan sagtens anvendes med en extern Chromecast.
Prøv eventuelt en anden Hdmi port, hvis det ikke virker på den første. Der er tidligere PX 80 ejere, der har døjet med defekte Hdmi indgange.

Mvh. Jacob 
Til top
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Falcon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2020 kl. 10:07
Undskyld hvis jeg er lidt langsom i optrækket som vi siger her i Jydeland :-), men hvis vi går ud fra at HDMI porten ikke fejler noget, skal Yousee boxen så gå igennem f.eks den HN box der er nævnt, eller hvordan skal det kobles sammen?
Til top
denmike Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér denmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2020 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af Falcon Falcon skrev:

Undskyld hvis jeg er lidt langsom i optrækket som vi siger her i Jydeland :-), men hvis vi går ud fra at HDMI porten ikke fejler noget, skal Yousee boxen så gå igennem f.eks den HN box der er nævnt, eller hvordan skal det kobles sammen?

Antenne -> Yousee boks -> HDMI -> TV

Du behøver ikke en harald nyborg boks hvis du har en yousee boks!

Til top
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Falcon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2020 kl. 11:43
Hun sagde at de havde prøvet det du skriver, med et kabel fra stikket i væggen til boxen og et HDMI kabel fra box til TV og så lade TV'et autosøge efter kanaler, og her var det at den så sagde noget i retning af "ingen kanaler fundet", så derfor forstår jeg heller ikke hvorfor det ikke virker.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2020 kl. 11:46
Tv skal stå på hdmi indgang......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
denmike Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér denmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2020 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af Falcon Falcon skrev:

Hun sagde at de havde prøvet det du skriver, med et kabel fra stikket i væggen til boxen og et HDMI kabel fra box til TV og så lade TV'et autosøge efter kanaler, og her var det at den så sagde noget i retning af "ingen kanaler fundet", så derfor forstår jeg heller ikke hvorfor det ikke virker.

TV'et skal ikke søge efter kanaler. TV'et skal stå på HDMI-indgangen, som boksen er sluttet til, og boksen skal søge efter kanaler.

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2020 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Falcon Falcon skrev:

..
et kabel fra stikket i væggen til boxen og et HDMI kabel fra box til TV og så lade TV'et autosøge efter kanaler
Der skal IKKE søges efter kanaler på TV.

Yousee boks er tuner og sender billed+lyd igennem HDMI kabel, og boksens fjernbetjening bruges til at vælge kanal. Wink
TV fjernbetjening AV tast bruges til at vælge den HDMI indgang som boks er tilsluttet.
Mvh. JørgenT
Til top
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Falcon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2020 kl. 19:21
Nu ser det ud til at virke, så tusinde tak for hjælpen til jer alle. Super at man har sådan et forum hvor man kan få hjælp når det kniber med manglende teknik forståelse. :-)

mvh Jørn L.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu