recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung, søgning på enkel kanal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung, søgning på enkel kanal

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung, søgning på enkel kanal
    Sendt: 27-Januar-2020 kl. 09:21
Hej

Mit tv er samsung ue40ku6405
Nu igen er jeg ramt af at Yousee ændrer frekvenserne.

Hver eneste gang det sker så laver jeg en ful kanalsøgning, hvorefter jeg så bruger tid på at rykke rundt på det hele, så kanalerne har de numre jeg ønsker. Jeg sletter også alle de kanaler jeg ikke gider bruge tid på.

Nu står jeg så her igen. Xee er forsvundet og skla til at lave en kanalsøgning igen.

Er der en måde jeg kan lave søgning på en enkelt kanal på mit tv uden det påvirker de ændre kanaler som jeg lige her i starten af januar har brug tid på at give de rigtige numre?

JEg har rodet rundt i manualen uden at blive meget klogere


endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 10:30
For det første: Du skal vide hvilken frekvens kanalen ligger på, ellers giver det ingen mening at foretage en manuel søgning.
Jeg har selv to Samsung TV. På det ene er manuel søgning greyed out, så det er ikke muligt. På det andet skal jeg ind i menu>antenne>manuel søgning, og herefter vælge frekvensen der skal søges på.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 11:03
Det er som ofte ikke muligt med manuel søgning på Kabel TV, dels at det ikke på TVet er muligt, og dels at frekvenserne ikke er oplyst.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 11:19
Jeg synes nu det som regel er muligt, hvis bare man går ind det rigtige sted. Jeg bruger også den metode, da ændringerne plejer at være små.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Jeg synes nu det som regel er muligt, hvis bare man går ind det rigtige sted. Jeg bruger også den metode, da ændringerne plejer at være små.

Mit problem er at jeg ikke rigtigt kan finde frem til "det rigtige sted"

endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 11:41
Og for helvede hvor jeg da nogle gang savner den simple fornuftige tilgang jeg havde i mit billedrørstv.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Og for helvede hvor jeg da nogle gang savner den simple fornuftige tilgang jeg havde i mit billedrørstv.
Man kan på mit Panasonic TV manuelt søge på enten kanal navn eller nr. Så du skal bare ha en anden fladskærm.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 12:49
på vores Samsung, når der er ændring i frekvenserne, så ligger kanalerne sig højt oppe i nr. prøv hvis du scroller igennem din kanalliste at tjekke om kanalen ikke ligger på en plads over 100? 

Oplever aldrig at jeg skal lave en hel ny kanalscanning på tv i stuen. Vores er et KS7005.


Redigeret af JordanDK - 27-Januar-2020 kl. 12:49
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2020 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

på vores Samsung, når der er ændring i frekvenserne, så ligger kanalerne sig højt oppe i nr. prøv hvis du scroller igennem din kanalliste at tjekke om kanalen ikke ligger på en plads over 100? 

Oplever aldrig at jeg skal lave en hel ny kanalscanning på tv i stuen. Vores er et KS7005.

Jeg har slettet de kanaler som jeg ikke havde brug for, så der skal scannes. Det bliver så lige noget jeg vil være opmærksom næste gang, hvis sådan noget som flow-tv er en del af mit hjem på det tidspunkt
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2020 kl. 15:46
Hvorfor laver du ikke bare en favorit liste, istedet for at slette kanaler?! Jeg husker engang en Samsung mand viste mig hvordan man søgte på en kanal men er jo glemt nu og måske kan man ikke på nyere modeller. Men deres support kan sikkert hjælpe. Tlf. 70701970.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu