recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Epson EH TW4400 - Ja eller nej ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Epson EH TW4400 - Ja eller nej ?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2020 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

hvilken lærrede ville passe til såden en ?

Alle lærreder passer til alle projektorer.. 

Jeg har selv Elite Screen Tab tension med motor. Hvid dug med gain 1.0 i 110". Det synes jeg er fornuftig kvalitet til pengene.


Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2020 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Begrænsninger

  • Ikke ægte 4K-opløsning
Sådan står der på HF klubbens side. Der skjuler de ikke at det ikke er ægte 4K....

Frank

Hvis det er vigtigt at have Native 4K opløsning, så kan man vælge en Optoma UHD51 i stedet, men det bliver billedet bare ikke bedre af..



 
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2020 kl. 12:47
Jeg er nu ret sikker på, Optoma UHD51 heler ikke er native 4K, men det er nu, efter min mening, ikke selve opløsningen, der er så vigtig, med mindre der er tale om et billede over 150", selvfølgelig afhængig af, hvor tæt man sidder på, det er mere at man kan udnytte 4K-kilder bedst muligt med udvidet farverum og HDR i nogle tilfælde...
Så vidt jeg ved, skal man op på omkring de 40000 kroner, før man får native 4K, hvor Sony VW270ES er et godt bud...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2020 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Jeg er nu ret sikker på, Optoma UHD51 heler ikke er native 4K, men det er nu, efter min mening, ikke selve opløsningen, der er så vigtig, med mindre der er tale om et billede over 150", selvfølgelig afhængig af, hvor tæt man sidder på, det er mere at man kan udnytte 4K-kilder bedst muligt med udvidet farverum og HDR i nogle tilfælde...
Så vidt jeg ved, skal man op på omkring de 40000 kroner, før man får native 4K, hvor Sony VW270ES er et godt bud...

Optoma UHD51 skulle være native 4K med Texas DLP display chip.

Men ja enig, det at bruge HDR på korrekt måde er langt vigtigere end selve opløsningen på panelet.


Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2020 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af Lars N Lars N skrev:

Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Jeg er nu ret sikker på, Optoma UHD51 heler ikke er native 4K

Optoma UHD51 skulle være native 4K med Texas DLP display chip.

Nope ...

Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2020 kl. 13:05
Det er den så ikke, men det er ikke nemt at læse ud fra det, de oplyser!
Hvis du læser specs. for Texas chippen til UHD65, skriver de dette:

"When coupled to an appropriate optical system, DLP660TE DMD displays true 4K UHD resolution (8.3m pixels on screen) and is capable of delivering accurate, detailed images to a variety of surfaces. The DLP660TE DMD, together with the DLPC4422 display controller and DLPA100 power and motor driver, comprise the DLP® 4K UHD chipset. This solution is great fit for display systems that require high resolution, high brightness and system simplicity."

Her er der noget, hvor de sammenligner chippen fra UHD51 med den i UHD65:


På trods af den kan vise samtlige pixels på lærredet, så har selve chippen ikke alle de diskrete pixels, men i kombination med pixel-shift, kan den vise alle pixels...


Redigeret af Supergris - 04-Februar-2020 kl. 13:10
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2020 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Det er den så ikke, men det er ikke nemt at læse ud fra det, de oplyser!
Hvis du læser specs. for Texas chippen til UHD65, skriver de dette:

"When coupled to an appropriate optical system, DLP660TE DMD displays true 4K UHD resolution (8.3m pixels on screen) and is capable of delivering accurate, detailed images to a variety of surfaces. The DLP660TE DMD, together with the DLPC4422 display controller and DLPA100 power and motor driver, comprise the DLP® 4K UHD chipset. This solution is great fit for display systems that require high resolution, high brightness and system simplicity."

Her er der noget, hvor de sammenligner chippen fra UHD51 med den i UHD65:


På trods af den kan vise samtlige pixels på lærredet, så har selve chippen ikke alle de diskrete pixels, men i kombination med pixel-shift, kan den vise alle pixels...

Spændende.. Hvis det er rigtigt, så laver Optoma voldsom falsk markedsføring. Angry

Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2020 kl. 19:20
Nej, fordi de er godkendt som værende UHD-projektorer, da de kan vise det fulde antal pixels på lærredet, blot har selve billedchippen ikke det fulde antal pixels til rådighed.
De er stadig fuld kompatible med 4K-kilder.
I praksis vil du nok kunne opleve en lille smule flere detaljer med en projektor med native 4K, hvis man kan kalde dem det, men som altid, er der andet end opløsningen, der bestemmer billedkvaliteten...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu