recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Væghængt  subwoofer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Væghængt subwoofer

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Top-Bob Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-November-2021
Sted: København
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Top-Bob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2022 kl. 23:38
Min stue er 3,50 x 4,50 m. med et kæmpe vinduesparti med dyb karm, så jeg slås lidt med at kontrollere bassen i de wharfedale.

Den er dyb nok, men ikke særlig præcis, og har en tendens til at overstyre så det hele bliver uldent, og det er jeg overbevist om er rummets udformning. Samtidig kræver de her wharfedale meget præcis opsætning, så der er ikke meget plads til at flytte rundt på dem.

Min tanke var at med en lille sub som slim 8, ville det være muligt at finde det sted i rummet der giver mest "luft" til de dybe toner.

Tror du har givet mig det sidste skub ud i at prøve den af - den kan jo altid returneres hvis ikke den passer ind systemet :)

Tak for hjælpen :)
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2022 kl. 18:29
At få kontrol over bassen (stående bølger) i et, næsten, firkantet rum er noget nær "mission impossible" 

Et stort vinduesparti kan evt. dæmpes med tunge gardiner ... hvis altså man vil have muligheden for dagslys, en gang imellem Wink (ellers blænd dem af)

hjørnerne, i et givent rum, skal "dækkes ind" - bedst med en sub i hvert hjørne (nu da tråden omhandler væghængte subs) og dvs. 8 stk! - nu er rummet meget lille, så 5" eller 6" subs er nok rigeligt....

Bond Cool

Til top
Top-Bob Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-November-2021
Sted: København
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Top-Bob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2022 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

At få kontrol over bassen (stående bølger) i et, næsten, firkantet rum er noget nær "mission impossible" 

Et stort vinduesparti kan evt. dæmpes med tunge gardiner ... hvis altså man vil have muligheden for dagslys, en gang imellem Wink (ellers blænd dem af)

hjørnerne, i et givent rum, skal "dækkes ind" - bedst med en sub i hvert hjørne (nu da tråden omhandler væghængte subs) og dvs. 8 stk! - nu er rummet meget lille, så 5" eller 6" subs er nok rigeligt....

Bond Cool



 Din betragtning stemmer overens med min erfaring i omtalte stue, det har altid været et problem med bassen.

Jeg ville såmænd gerne lave det om til et rent lytterum, men min stue er lidt et multirum med flere funktioner, trods den beskedne størrelse. 8 stk subwoofere på væggen kommer ikke til at ske :)

Jeg har tidligere haft en 10" med port, men det gavnede overhovedet ikke noget. Det syntes naboen i øvrigt heller ikke. Subwooferens tvivlsomme kvalitet hjalp heller ikke på det. Med omtalte sub fra wharfedale, vil det i det mindste give flere placerings-muligheder.

Har overvejet at sætte nogle af de her lydplader op, men måske er der bare ikke så meget at gøre..


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu