recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Luftfilter til Sony HW65ES?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Luftfilter til Sony HW65ES?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Luftfilter til Sony HW65ES?
    Sendt: 04-Februar-2020 kl. 12:42
Hej.
Har lige skiftet pæren i min projektor Sony HW65ES, og ville i samme ombæring rense luftfilteret.
Til min rædsel, så jeg, det var gået itu på midten.
Da jeg tog det ud, og skyllede det under vandhanen, opløste det sig selv fuldstændigt, som om det havde taget skade af varmen!
Andre der har oplevet noget lignende?
Det synes jeg simpelthen er for ringe!
Da jeg var ret ivrig for at komme i gang igen, og det ikke lige er en del, man sådan kan købe alle steder, måtte jeg tænke alternativt, og klippede selv et ud af et filter til en støvsuger.
Mon ikke det går?
Hvor køber I andre jeres filtre?
De andre gange, jeg har renset filteret, både på denne og mine tidligere projektorer, har jeg kunnet vaske dem i mild sæbevand uden problemer...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2020 kl. 01:29
Ingen der har oplevet noget lignende?
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Bromberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2020 kl. 08:54
Jeg tror at det er modigt at klippe det fra filteret til en støvsuger. Jeg ville være bekymret for at der var for lidt luftgennemgang.
Jeg har selv samme projektor, og har selv tænkt over det med filteret. Mit er dog ikke gået i stykker endnu...
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2020 kl. 19:53
Det er netop også det jeg tænker på. Andre der har prøvet at deres filter gik i fuldstændig opløsning?
Hvor køber i et nyt?
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2020 kl. 20:51
Har aldrig oplevt det, men et støvsuger filter kan den helt sikkert ikke få luft nok igennem, så hellere køre uden filter i en uges tid mens du venter på et nyt.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2020 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Hvor køber i et nyt?


Er det ikke nærliggende at købe det der hvor projektoren er købt? Alternativt en anden forhandler af projektorer.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2020 kl. 01:15
Nej, det er det faktisk ikke. De fleste forhandlere af projektorer, sælger hverken pærer eller filtre, hvilket jeg ofte har undret mig over!
Jeg har som skrevet lige købt en ny pære hos projektorpaerer, men de sælger ikke luftfiltre; faktisk har jeg ikke kunnet finde en forhandler i Danmark. 
Jeg kan finde dem på Ebay og lignende steder, men der er jo ofte flere ugers leveringstid.
Nogle der har en teori om, hvad der kan være årsag til, det gik fuldstændig i opløsning, så snart det rørte vandet?
Tidligere har jeg udelukkende vasket det i en mild opløsning af vand og opvaskesæbe?


Redigeret af Supergris - 06-Februar-2020 kl. 01:21
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2020 kl. 01:25
Du kunne prøve med nylonstrømper.

Køb nogle nylontrømper i en discountbutik, de fungerer glimrende som filter i computere, så de kan også bruges i din projektor. Da du kun skal bruge et enkelt filter, vil et par knæstrømper være nok.

Bemærk at jo højere "den/denier" des kraftigere er de.
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2020 kl. 08:38
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Hej.
Har lige skiftet pæren i min projektor Sony HW65ES, og ville i samme ombæring rense luftfilteret.
Til min rædsel, så jeg, det var gået itu på midten.
Da jeg tog det ud, og skyllede det under vandhanen, opløste det sig selv fuldstændigt, som om det havde taget skade af varmen!
Andre der har oplevet noget lignende?
Det synes jeg simpelthen er for ringe!
Da jeg var ret ivrig for at komme i gang igen, og det ikke lige er en del, man sådan kan købe alle steder, måtte jeg tænke alternativt, og klippede selv et ud af et filter til en støvsuger.
Mon ikke det går?
Hvor køber I andre jeres filtre?
De andre gange, jeg har renset filteret, både på denne og mine tidligere projektorer, har jeg kunnet vaske dem i mild sæbevand uden problemer...

Har du prøvet at se om Computersalg evt har det?


Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2020 kl. 09:00
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2020 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Nej, det er det faktisk ikke. De fleste forhandlere af projektorer, sælger hverken pærer eller filtre, hvilket jeg ofte har undret mig over!
Jeg har som skrevet lige købt en ny pære hos projektorpaerer, men de sælger ikke luftfiltre; faktisk har jeg ikke kunnet finde en forhandler i Danmark. 
Jeg kan finde dem på Ebay og lignende steder, men der er jo ofte flere ugers leveringstid.
Nogle der har en teori om, hvad der kan være årsag til, det gik fuldstændig i opløsning, så snart det rørte vandet?
Tidligere har jeg udelukkende vasket det i en mild opløsning af vand og opvaskesæbe?
Det er jo nok højst sansynlig at filtret ikke tåler sæbe.

Kontakt din nærmeste autoriserede sony forhandler, de skaffer en hjem til dig.

Har du ikke nogle billeder af filtret?
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2020 kl. 23:37
Nej, det blev jo fuldstændig opløst og røg ud med vandet...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu