recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips 75PUS6754 micro dimming?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Philips 75PUS6754 micro dimming?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
penoch Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-November-2007
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér penoch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Philips 75PUS6754 micro dimming?
    Sendt: 05-Februar-2020 kl. 18:31
Hej alle,

Kigget lidt på dette TV, som nu kan fås for ca. 7.000 kr.

Jeg vil dog meget gerne have et med "rimelig" HDR og det skal så derfor som minimum vær "bag belyst"

Jeg kan intet finde på hvad det er på dette TV og hvad Philips præcist mener med Micro Dimming ?

Hjælp søges Big smile
Til top
LasseKilde Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-December-2011
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LasseKilde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2020 kl. 14:36
Så vidt jeg kan læse mig fremtil er det software styret, og kun på hele skærmen på samme tid.
Den skulle måle 6400 punkter og udfra det, beregne en middelværdi og stille lysstyrken efter det.

Citat: AFAIK micro-dimming is basically a software-based local dimming system, used with cheaper panels that don't have many hardware dimming zones. Philips' solution divides the picture in 6400 software-controlled zones in order to recreate the effect of a hardware-based system. It is a good cheap compromise in order to keep the cost down, but obviously the better the panel, the better the results. I also read somewhere that Philips' low budget models have around 16 hardware zones, but cannot find the link anymore.



Redigeret af LasseKilde - 12-Februar-2020 kl. 14:38
TV: Philips 70PUS6724, Afspiller: Xbox One S 4K, Forstærker: Sony DN-1080, Front:System Audio 2050, Atmos: Jamo Monitor One, Bag:Gale 3060B, Ceneter: System Audio 510AV, Sub: System Audio SE175
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2020 kl. 05:44
Du vil ikke få god HDR-billedkvalitet på dette TV.

HDR kræver som minimum zone-styret LED på LCD TV, og helst minimum ca. 100 zoner. Ideelt set langt flere.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu