recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV "hakker"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV "hakker"

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TorbenV Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-November-2019
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TorbenV Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple TV "hakker"
    Sendt: 07-Februar-2020 kl. 09:48
Hej Forum! Jeg har for nylig installeret Apple TV 4K. Skærmbilledet fremstår egentlig skarpt nok, men det "hakker".

Kan det skyldes at min internetforbindelse ikke er hurtig nok?

Eller kan der være en anden grund, og hvad kan jeg gøre selv, så billedet bliver mere flydende?

Mange hilsner 
TorbenV







Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2020 kl. 10:42
Dårlig internet, dårlig wifi kan være et bud.

Jeg gætter bare da du ikke kommer med meget info.

Men hvad du evt kan gøre:
Bedre internet, bedre router og gerne kabel til boksen
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2020 kl. 13:26
Har du aktiveret match-funktionen for billedfrekvens i videomenuen på Apple TV?
Til top
TorbenV Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-November-2019
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TorbenV Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2020 kl. 13:32
Hej Rasmus

Nej jeg er ikke opmærksom på match-funktionen, men vil meget gerne lade mig vejlede. Kan du forklare lidt om den?
Mange hilsner
TorbenSmile
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2020 kl. 18:48
Oprindeligt skrevet af TorbenV TorbenV skrev:

Hej Rasmus

Nej jeg er ikke opmærksom på match-funktionen, men vil meget gerne lade mig vejlede. Kan du forklare lidt om den?
Mange hilsner
TorbenSmile

Har du forsøgt at Google det ? Så har du sikkert fundet svaret.
Her er et link fra Apple:




Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2022 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af TorbenV TorbenV skrev:

Hej Rasmus

Nej jeg er ikke opmærksom på match-funktionen, men vil meget gerne lade mig vejlede. Kan du forklare lidt om den?
Mange hilsner
TorbenSmile

Har du forsøgt at Google det ? Så har du sikkert fundet svaret.
Her er et link fra Apple:





Vækker lige den her gamle tråd.

Jeg har gjort og fulgt linket.
Mit hakker stadig

Råd modtages.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2022 kl. 13:03
Har du indstillet det til at køre 60 Hz?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2022 kl. 18:18
har stillet den som at den selv skal finde ud af det. Har dog ligr opdaget at det kun er i DR appen den hakker.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2022 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

har stillet den som at den selv skal finde ud af det. Har dog ligr opdaget at det kun er i DR appen den hakker.
Mens enkelte smart TV og Shield via Refresh Rate app kan matche indholdet på DRTV, så er det ikke tilfældet på ATV (sidst jeg tjekkede), hvor DRTV og enkelte andre "mindre" skandinaviske apps ikke er kombatible med ATV'ets automatch funktion.

Derfor skal du sikre dig at ATV'et som udgangspunkt står i 50 Hz som default, så hakker DRTV (og andre apps med Europæisk/Dansk 25 og 50 fps indhold) ikke længere, men det gør derimod f.eks. pauseskærmen og "mindre" amerikanske apps i 30 og 60 fps. Så gør op med dig selv hvad der er vigtigst - I DK vil det som reglen i 98-99% af tilfældende være anbefaleligt at køre med 50 Hz som standard og så have auto match funktionen aktiveret til alle de "større" internationale apps der er kombatible med den.

Redigeret af TBC1 - 04-April-2022 kl. 23:36
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2022 kl. 08:25
Se eventuelt denne guide.

Guide: Optimal opsætning af video & lyd på Apple TV 4K: https://www.flatpanels.dk/guide.php?subaction=showfull&id=1624516439
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2022 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Se eventuelt denne guide.

Guide: Optimal opsætning af video & lyd på Apple TV 4K: https://www.flatpanels.dk/guide.php?subaction=showfull&id=1624516439

Du er en stjerne. Havde simpelthen ikke fået delen med omkring de 50 hz
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu