recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Solgt: Epson TW3200 projektor.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Solgt: Epson TW3200 projektor.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
alexdj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-August-2020
Sted: Thisted
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alexdj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2020 kl. 15:56
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2020 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af alexdj alexdj skrev:

Det sæt jeg har køb er disse: https://www.av-cables.dk/scart-converter/scart-til-hdmi-converter-11.html 
og 
Hvorfor ikke bruge SCART kabel imellem de to enheder?
Desværre siger AV-Cables ikke noget om hvilken SCART signalstandard converteren understøtter på input, det kan både være Video (composit), S-video og RGB. 
Se din manual side 7 bund til venstre som jeg linkede til i anden tråd.
Så ved at bruge fuldt monteret SCART kabel har du alle muligheder ud af din Panasonic surround ved opsætning i menu. Wink

Mit umiddelbare gæt er at din S-video til SCART adaptor nok mangler tidligere nævnte kondensator til Chroma signalet for at danne Composit input (som så nok er det din converter understøtter), ud fra S-video kablet,  så hellere bruge et SCART kabel i stedet for. 


Redigeret af JørgenT - 29-August-2020 kl. 16:44
Mvh. JørgenT
Til top
alexdj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-August-2020
Sted: Thisted
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alexdj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2020 kl. 17:44
Jeg mener jeg oprindelige fik i vide at det bar bedst at bruge S-video kablet til at forbinde anlægget med projekteren, muligvis fordi at det er ca. 15 meter kabel imellem anlægget og projekteren, da det går langs væggen rundt.

Jeg har prøvet med den del andre s-video til scart adapter, med alle med samme resultat. Det er derfor jeg tænker at denne måske var bedre https://www.av-cables.dk/scart-adapter/scart-adapter.html  da den springer scart delen over og går direkte fra s-video til HDMI
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2020 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af alexdj alexdj skrev:

Jeg mener jeg oprindelige fik i vide at det bar bedst at bruge S-video kablet til at forbinde anlægget med projekteren, muligvis fordi at det er ca. 15 meter kabel imellem anlægget og projekteren, da det går langs væggen rundt.

Jeg har prøvet med den del andre s-video til scart adapter, med alle med samme resultat. Det er derfor jeg tænker at denne måske var bedre https://www.av-cables.dk/scart-adapter/scart-adapter.html  da den springer scart delen over og går direkte fra s-video til HDMI
Billekvalitet i stigende rækkefølge: Video (=Composite, CVBS), S-video, RGB (SCART), Component (med HD muligt).

Din Panasonic er såvidt jeg kan læse kun Component SD, så ikke den store forskel fra SCART RGB.

Hvis vi snakker S-video kontra SCART RGB kabler i samme kvalitet vil jeg stadig forvente RGB som bedste, men vil typisk være tykkere pga flere (coax) ledere, og derfor sværere at trække om hjørner.

Så hvis du kan finde HDMI adaptor med RGB eller Component input, vil det være det bedste. Smile

P.S. Dit link er til forkert type Wink
Mvh. JørgenT
Til top
alexdj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-August-2020
Sted: Thisted
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alexdj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2020 kl. 19:22
Jeg kan godt se det var det forkerte link, det var denne her jeg mente https://www.av-cables.dk/composite-converter/composite-s-videphono-minijack-scart-til-hdmi-converter.html 

Jeg vil nødig ud i at skulle trække nye kabler rundt, når der en S-video som jeg ved har virket tilfredsstillende med min gamle projekter.
Til top
alexdj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-August-2020
Sted: Thisted
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alexdj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2020 kl. 19:35
Jeg har nu fået fat i denne https://www.av-cables.dk/composite-converter/composite-s-videphono-minijack-scart-til-hdmi-converter.html  som virker det meste af tiden, dog har jeg indtil videre fundet en film, hvor den fejler. Den viste godt nok introen, men når menuen så burde kommer, så skifter den til no signal, selv om jeg kan høre på lyden fra dvd afspillerne at afspilningen forsætter.

Min eneste tanker er om det er en form for kopi sikring, er der nogen der har erfaring med det. for jeg frygter selvfølgelig at det vil være galt med flere film så.
Til top
Dan the Man Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 187
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dan the Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2020 kl. 12:42
Fandt du ud af om du skulle købe min projektor?
_____________________________
Sony KD-65X8505C
Sony STR-DN1080
KEF KHT 3005.2
Playstation 5
Apple TV 4
Til top
alexdj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-August-2020
Sted: Thisted
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alexdj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2020 kl. 19:17
Da det ikke er så mange film som conventeren ikke virker på indtil videre, så har jeg valgt at at forsætte med at bruge den og så på sigt at finde et surrrond anlæg Med HDMI og en bluray afspiller. Men tak for tilbuddet om at købe den.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu