recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor og lærred afstand
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projektor og lærred afstand

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Anders Lund Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Februar-2020
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders Lund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2020 kl. 13:06
Ifølge Optomas produktblad er der 30 cm. sort over lærredet i 16.9 format og så selve skinnen, som måske er ca. 8,6 cm. Det giver 38,6 cm. 

Min Vogels er 14,3 cm høj + projektor som er 12,5 cm høj. Det giver 26,7. Dvs der er ca. 12 cm så umiddelbart bør det virke hvis jeg kører 16.9 format


Hmmmm :-)
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2020 kl. 18:19
Det er vel bare at prøve sig frem?
Husk, der er forskel på, om projektoren står på en hylde, eller hænger på hovedet i loftet...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Anders Lund Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Februar-2020
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders Lund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2020 kl. 19:50
Den Vogels jeg hænger projektoren op i har også nogle justeringsmuligheder. Men udover forskellen på antal cm op og ned ift. om projektoren står på hylde eller hænger på hovedet i loftet - var der så andre forskelle :-)
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2020 kl. 15:07
Prøv dig frem.
Der er forskel på den vinkel projektoren smider billedet op i, afhængigt af, om den vender på hovedet eller ej, så det kan være afgørende, hvis du ikke har lens shift nok, og ikke ønsker at benytte keystone, som kan påvirke billedkvaliteten, da det manipulerer med pixelene...


Redigeret af Supergris - 22-Februar-2020 kl. 15:07
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2020 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Prøv dig frem.
Der er forskel på den vinkel projektoren smider billedet op i, afhængigt af, om den vender på hovedet eller ej, så det kan være afgørende, hvis du ikke har lens shift nok, og ikke ønsker at benytte keystone, som kan påvirke billedkvaliteten, da det manipulerer med pixelene...

Jeg mener nu at man kan regne sig frem til det. Man kan få alle informationerne og så er det bare at måle sig frem til den 4ette placering. Projektoren skal gerne placeret vandret. Det har jeg kunne hos mig selv og hos min søn.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2020 kl. 19:50
Jo, men hvis man flytter projektoren 1 cm. i en af retningerne, så vil det give en stor afvigelse på lærredet, så derfor kan man kun bruge, det man kan regne sig frem til, som vejledende, med mindre man har masser af lens shift at gøre godt med, hvilke ikke alle modeller har...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu