recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kabler fra Apple TV til projektor og receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kabler fra Apple TV til projektor og receiver

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Anders Lund Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Februar-2020
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders Lund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kabler fra Apple TV til projektor og receiver
    Sendt: 21-Februar-2020 kl. 09:24
Jeg har fået hænderne i en Optoma HD50 og har en Denon AVR-X4500H. Der skal sluttes et Apple TV og en PS3 til ift. at vise film og spille spil. 

Jeg er lidt usikker på kabel setuppet. Som jeg kan se så skal der 2 stk HDMI fra Apple TV og PS til projektor. 

1. Men hvordan får jeg lyden over i Receiveren? Skal jeg købe et kabel der skal køre fra HD50 til receiveren og hvilket?
2. Jeg skal have nogle HDMI kabler i 10 meters længde. Hvilke af de to nedenstående vil I anbefale:
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2020 kl. 09:44
Har din Denon AVR-X4500H ikke et HDMI Monitor output (min gamle AVR-X4000 har, bruger det til køkken TV)
Så tilslut projektor her på, og alle afspillere kører igennem receiver, så der ikke skal lyd tilbage til receiver. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
Anders Lund Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Februar-2020
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders Lund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2020 kl. 09:56
Ahh ok. Så behøver jeg kun købt et langt på 10m og kan så nøjes med to korte. Jo der er en HDMI udgang der hedder 4K/HDCP2.2 (Monitor) - det er så denne der skal føres til projektoren?

Og så brugr jeg nogle af de andre HDMI udgange til ATV og PS. Det er vel lige meget hvilke?

Hvilke HDMi kabler vil i anbefale til dette? Er de gode nok dem jeg linked til fra AV cables?


Redigeret af Anders Lund - 21-Februar-2020 kl. 09:59
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2020 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af Anders Lund Anders Lund skrev:

Ahh ok. Så behøver jeg kun købt et langt på 10m og kan så nøjes med to korte. Jo der er en HDMI udgang der hedder 4K/HDCP2.2 (Monitor) - det er så denne der skal føres til projektoren?
Ja, det må være den der skal til projektor, og MAIN HDMI OUT (eller noget i den retning) til TV


Oprindeligt skrevet af Anders Lund Anders Lund skrev:

Og så brugr jeg nogle af de andre HDMI udgange til ATV og PS. Det er vel lige meget hvilke?
ATV og PS plus evt. andet skal i HDMI INDGANGE (ikke udgange)  Wink
Og du vælger selv hvilke (kan navngives i setup)


Redigeret af JørgenT - 21-Februar-2020 kl. 11:22
Mvh. JørgenT
Til top
Anders Lund Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Februar-2020
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders Lund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2020 kl. 11:24
Haha nå ja :-)

Jeg er ret ny i det her game, som I nok kan regne ud :-)
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2020 kl. 11:34
Hvis du har mulighed for det, så placerer PS, AppleTV og receiver så tæt på projektor, så du undgår lange kabler. De kan være et problem og dyrer. Så heller lidt højtalerkabler der trækkes.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2020 kl. 13:00
Lad være med at købe det allerbilligste lange HDMI-kabel, som så bliver "installeret" og besværligt at skifte ud.

Dyrere HDMI-kabler giver aldrig bedre lyd eller billede, men ved lange træk kan man ikke være sikker på pålideligheden af billigere kabler. Jeg brugte 1200,- på et Audioquest på 10-15 meter (det er syv år siden; jeg kan altså ikke huske den præecis længde ), der går fra scaleren og hele vejen om til projektoren. Mindre (dyrt kabel) kan nok gøre det, men det er ikke dér man skal spare.

Redigeret af Naiera - 21-Februar-2020 kl. 13:00
Til top
Anders Lund Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Februar-2020
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders Lund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2020 kl. 13:11
Jeg skal kun bruge et langt HDMI kabel til projektor. Apple tv og PS skal forbindes til receiver hvor kablerne kan være ok korte ca 1 meter. 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2020 kl. 14:37
Ja, og jeg ville ikke købe et af de kabler du linker til...
Til top
Anders Lund Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Februar-2020
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders Lund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2020 kl. 14:52
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2020 kl. 18:30
Muligvis vil du få problemer med det lange HDMI-kabel, der er aktivt, men de garanterer kun 4,95 Gbps, som ikke er nok, hvis du vil udnytte en af de nyeste spille-konsoller i fremtiden (kan se, du kun har PS3), med fuld chroma subsampling og HDR, men det er en god pris, de sælger det til.
Jeg har gode erfaringer med Pro-kabler fra Harald Nyborg:

Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu