recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan man stadig tage noget på en gammel tagantenne?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan man stadig tage noget på en gammel tagantenne?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan man stadig tage noget på en gammel tagantenne?
    Sendt: 25-Februar-2020 kl. 18:08
I vores ejerforening har vi en gammel tagantenne, som vi gerne så sløjfet. Der er ikke sluttet noget modtageudstyr til antennen, men der kører nogle ledninger fra den videre ud i ejendommen. Ejendommen har i øvrigt Yousee kabel TV.

På stående fod har vi ikke lige mulighed for at spørge alle om der skulle være nogle der stadig ser TV med et signal fra antennen.
Så derfor spørger jeg her i første omgang; er det overhovedet muligt stadig at fange et signal på sådan en antenne uden noget tilkoblet udstyr? I så fald, hvilke kanaler er det så og er det et signal som et moderne TV kan håndtere?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2020 kl. 18:51
i princippet kan den modtage FM, DAB og TV.

TV sendes digitalt. DRs kanaler er gratis, mens andre kanaler kan køber af Boxer TV.
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2020 kl. 18:53
Kan man modtage DR digitalt uden noget udstyr mellem TV og tagantenne?
Til top
Peter.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2012
Status: Offline
Point: 139
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.C Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2020 kl. 18:54
DVB-T kan modtages på en tagantenne. Så de kan da stadig bruges.
Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2020 kl. 18:56
ja alle dr tv kanaler og hvis at antennen er rettet mod Sverige også 6 forskellige svenske kanaler samt også alle boxers kanaler og forøvrigt folketingskanalen, Lorry, Hovedstadskanalen osv. plus at der sikkert er nogle som jeg har glemt.
Så med hensyn til ekstra udstyr så kan alt jeg her nævner bortset fra boxer tv modtages uden ekstra udstyr og ganske gratis.
Så hvis det var mig som boede i ejendommen, så ville jeg blive meget sur, hvis i blot sløjfede antennen.
Fordi jeg gider ikke betale for at få lov til at se en masse skod programmer og er fint tilfreds med alle de danske og svenske gratis kanaler.


Redigeret af gah - 25-Februar-2020 kl. 19:02
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2020 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af jbl jbl skrev:

Kan man modtage DR digitalt uden noget udstyr mellem TV og tagantenne?
Der kan muligvis være monteret nogle filtre fra gammel analog tid som kan FORHINDRE modtagelse af nogle kanaler, men som andre skriver, så kan den bruges med et nyere TV. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2020 kl. 10:23
Min tagantenne er formentlig 15 år gammel (den blev overtaget med huset), og ja den virker fint..

Så det er ikke bare at kappe forbindelsen, selvom I er nogen, der ikke lige kan sætte sig ind i, at der er nogen der kan leve uden "kabel-tv"..
Rent faktisk kan der også være nogle af dem som ser TV via. yousee, som vil opdage at det stik de har bag i deres radio, ja det var faktisk fra antennens signal.

Men som andre har sagt, så pas på!
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2020 kl. 10:35
Tak for jeres svar allesammen - det var lige hvad jeg skulle bruge. Vi har én enkelt person i ejendommen, som jeg kunne forestille mig holder fast i det gamle signal. (Problemet er bare at denne person kan være væk i flere måneder af gangen, og derfor er svær at få fat på.)
Til top
petite_machine Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér petite_machine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2020 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af jbl jbl skrev:

Tak for jeres svar allesammen - det var lige hvad jeg skulle bruge. Vi har én enkelt person i ejendommen, som jeg kunne forestille mig holder fast i det gamle signal. (Problemet er bare at denne person kan være væk i flere måneder af gangen, og derfor er svær at få fat på.)


"Gamle signal"

Signalet er lige så nyt som det der kommer på DVB-C, man kan stadig se live TV, i HD kvalitet endda, og tilmeld gratis.

Signalet fejler ikke noget Smile
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2020 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af jbl jbl skrev:

I vores ejerforening har vi en gammel tagantenne, som vi gerne så sløjfet.
Hvorfor? 
Generer den nogen? Smile
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu