recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er der andre end LG C9
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er der andre end LG C9

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
sephia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-Februar-2020
Sted: 8723
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sephia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2020 kl. 03:28
Samme tanke har jeg gjort Nagash.
Og nej, har ikke tænk mig at bruge Smart tv, og har tænkt det skal op og hænge, så foden betyder heller ikke noget, 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2020 kl. 05:57
Oprindeligt skrevet af sephia sephia skrev:

Hører jeg dig dermed sige, at jeg ikke helt for så meget ud af et dyrere OLED tv, pga streamingen?

Nej.

Du hører mig sige at vælger du den bedste billedperformer (går ud fra at du også har en Blu-ray afspiller, der virkeligt kan vise potentialet i dit kommende tv), syntes jeg at det er synd at du vælger en ringere kilde til det, end du har i dag.

Min anbefaling er at du skifter tv, men venter med at gå streaming vejen, før du har brugt det nogle måneder sammen med nuværende signal og ind i mellem har streamet fra eksempelvis dr.dk, så du har set forskellen.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2020 kl. 08:05
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Der er ingen forskel i billedkvalitet på B9 og C9. Det er samme panel.
C9 har bare en bedre processor og et anderledes design. Har du tænkt dig at bruge det indbyggede smart TV, så vælg C9. Vil du derimod bruge en boks til det, så kan du såmænd lige så godt tage B9 og spare lidt penge. 
Om du bruger det indbyggede smart-TV eller ej, burde ikke have nogen betydning for, hvilken model, du burde vælge!
At de bruger forskellig processor er korrekt, men det er ikke den, der driver smart-TV-delen, den styrer "billedmotoren".
C9 er dog udstyret med 3 GB DRAM vs. 2 GB hos B9, så betjeningen vil nok føles lidt mere kvik på C9, specielt efter noget tid, hvor ydelsen har en tendens til at falde.
Billedkvaliteten er lidt bedre på C9, på trods af de bruger samme panel, i øvrigt det samme andre producenter også bruger, men ikke meget. Det ses bl.a. ved mere lysstyrke ved HDR-gengivelse og mindre støj i mørke scener.
Den bedre processor giver også mulighed for mere effektiv digital billedmanipulation, såsom støjreduktion mm., men disse kredsløb anbefales alligevel som regel at slå fra.

Udformningen af foden har indflydelse på lyden, da det er en aktiv del.
Den gør at C9 har lidt bedre lyd end B9, så længe det ikke er vægophængt, hvor foden bliver afmonteret.

C9 er et bedre TV end B9, men det er i småtingsafdelingen, hvor selv teknikere fra LG har udtalt, de ikke kan se forskel, med mindre der er tale om udvalgte scener.

Hvilket man bør vælge, vil, for mit vedkommende, afhænge af dagsprisen, hvor jeg personligt ikke ville give meget mere end 1000 kroner mere for C9, men andre kan jo have en anden mening...

Selv om der er tale om streaming, vil et bedre TV stadig give bedre billedkvalitet end et dårligere TV.
Netflix f.eks. ser bragende godt ud på et ordentligt TV.

Der er også stor forskel på, hvordan TV behandler signaler med dårlig bitrate mm., så her vil forskellen mellem et dårligt TV og et godt TV, muligvis komme endnu mere til udtryk.
Som altid gælder det, så vidt muligt, at fodre TVét med det bedste signal tilgængeligt, da intet TV kan trylle, men nogle TV er bedre end andre i denne disciplin.
Upscaling kan der også være stor forskel på...



Redigeret af Supergris - 02-Marts-2020 kl. 08:30
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2020 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af papman papman skrev:

Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

det er ikke så mange apps, fx ikke DR tv. 

Jo, der er. Det er via hbbtv, som automatisk kommer fem nede hjørnet, hver gang man skifter til en af DR-kanalerne. Det fungerer glimrende.


Desværre ikke hvis man ikke har antenne.
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tanaburs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2020 kl. 11:30
Jeg skiftede i december fra pana px80-42/apple tv4 til C9/55 og ATV 4k+en sony soundbar.
Det spiller bare, jeg bruger min apple remote til det hele eftersom ATV boksen står for det hele.

Det gamle setup er flyttet ned i et andet rum og jeg forbløffes over forskellen i kvalitet, stream tv eller ej.

Jeg gav 8k for det tv og kunne have købt et 65" til 12k(black friday). Dengang mente jeg at 42->55 var et fint spring og et større tv ville være for stort til rummet, men jeg har allerede ombestemt mig og ville ønske jeg havde købt 65" så size op hvis du er i tvivl vil være min anbefaling
Til top
sephia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-Februar-2020
Sted: 8723
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sephia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2020 kl. 11:43
Tak for et virkelig fedt brugbart svar 👍👍.

Ja nu har jeg jo selv et pana 47", og var også sikker på at jeg "bare" skulle have mig et 55",men det var indtil jeg var ude og kigge i weekenden, og da lignede det 55", og der lignede det 55",jo nærmest på størrelse med mit 47",og da 65" stod næsten lige ved siden af, så kunne jeg ikke få ud, af hovedet, at det da må være 65" jeg skulle have, det så virkelig fedt ud.
Også med tanke på, at det sku skal føles som en virkelig opgradering af mit pana 😃. 

SÅ du synes, at du har et super billede ved streamingen også?
Jeg køre jo stort set samme setup som dig
Til top
sephia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-Februar-2020
Sted: 8723
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sephia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2020 kl. 11:45
8K er forøvrigt en super pris.

Nu koster det 10K på bud og 65" knap 13K,hvilket også er tilbud
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tanaburs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2020 kl. 12:26
Har set det til 8k én gang siden engang jeg var i Power i et andet ærinde..
Bruger mest DR app og engang imellem Tv2 play. Billedet er super godt, omend dolby vision/4K udsendelser på Netflix er endnu bedre. Tv2 play gryner dog til engang imellem men det er problemer på deres side af hegnet (ses eks søndag aften..)

Har ikke lavet en head2head sammenligning mellem antenne og stream, min familie (især fruen) er teknologi ignorant og foretrækker det setup vi har nu, og jeg er altså også fuldt tilfreds.
Til top
sephia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-Februar-2020
Sted: 8723
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sephia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2020 kl. 08:58
Så kom LG C9 65 indenfor dørene med køb hos Power, da de havde 10% igår på tv.

Jeg er fuldstændig blown away med billede på dette tv, og jeg kan ellers godt være svær at imponere 😃. 

Nu skal jeg så bare have noget lyd, der matcher et godt set up
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu