recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indstilling af LG C9+Apple Tv4k
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Indstilling af LG C9+Apple Tv4k

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pete55 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2017
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pete55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Indstilling af LG C9+Apple Tv4k
    Sendt: 06-Marts-2020 kl. 22:09
hej
Jeg har netop købt et LG C9 og koblet det til mit Apple TV4K, da jeg ikke har antenne, kun streamer. Har 100mb forbindelse.LG er et Smukt tv i stedet for mit 9 år gl Samsung. Jeg bøjer mig for OLED. Men jeg kan også konstatere at billedet ikke er så flot som jeg forventede, heller ikke i Netflix 4k eller youtube 4k. Klart, Netflix 4k er flottere end DR appˋen eller TV2 app, men ikke som forventet. Der ser lidt grynet ud.
Spørgsmål:
1.  Kan jeg forvente at all 4k (HDR) står knivskarpt? 
2. Jeg kan se at Apple Tv kan indstilles på mange måder under “video og lyd”, og jeg aner faktisk ikke hvilken jeg skal bruge. Apple tv foreslår selv dolby vision. Hvilken skal jeg bruge?
3. LG har også mange indstillinger, og spørgsmålet er om jeg skal få det kalibreret, og af hvem?

Jeg har et HDMI 2.1 kabel mellem Apple tv og LG tv. 

Er der nogen som kan gi mig et par gode råd til et billede som er “så godt som muligt”?
På forhånd tak.

MVH Peter
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2020 kl. 07:54
Kan du ikke se nogle af de anbefalede indstiller her i tetsen : https://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1559025204
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu