recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boote Linux på YSR-2000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boote Linux på YSR-2000

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hasc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Marts-2020
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hasc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Boote Linux på YSR-2000
    Sendt: 08-Marts-2020 kl. 13:01
På grund af YouSee's dårlige/manglende aftale med Discovery (ligesom Telenord) har jeg givet YouSee sparket, men fordi jeg har den "gamle" Humax YSR-2000, kan jeg beholde den (ikke 4K).

Efter licensen udløb blev boksen dog en "død brik", selv om jeg stadig kan se alle de ikke-kodede kanaler på TV'et, meeeen er der nogle, der har erfaring med at boote den med en anden Linux, så man kan bruge den som streamingscomputer?

Fordi det ikke er en PC'er, har jeg ikke selv erfaring med denne type computer, og mit eget TV er håbløst til streaming.

Mvh Henning.
Til top
hasc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Marts-2020
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hasc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2020 kl. 15:43
Mit første forsøg var at boote en linux til ARM-processor på en USB-nøgle via USB-porten, men jeg kunne ikke får YouSee-boksen til at "se" den.

Så installerede jeg linux'en på en anden harddisk og byttede drev, men YouSee-boksen var helt ligeglad: den booter IKKE fra drevet, men har (åbenbart) en integreret flash-ROM.

Det kræver nok en endnu dybere dissekering af boksen Disapprove.

Mvh. Henning.
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2020 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af hasc hasc skrev:

Så installerede jeg linux'en på en anden harddisk og byttede drev, men YouSee-boksen var helt ligeglad: den booter IKKE fra drevet, men har (åbenbart) en integreret flash-ROM.

Er desværre ikke muligt.
Boot-loader på YSR-2000 vil kun boote fra Flash i boksen, ikke fra USB.
Boot-loaderen kan dog læse et nyt image fra en USB disk og overføre til Flash, men den skal være "signed" af Humax, så det kan heller ikke lade sig gøre (for almindelige dødelige som os).
Den bliver ikke anderledes end den er...
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu