recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Told moms
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Told moms

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jackyl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jackyl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Told moms
    Sendt: 08-Marts-2020 kl. 17:58
Risikerer man det gebyr på 160 kroner og told/moms hvis man køber en cd ved en underleverandør fra Amazon.de som sender fra Guernsey og den koster 9.99EUR plus 3 EUR i fragt 
allan

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2020 kl. 18:56
 Der kan næppe konsekvent siges hverken ja eller nej. det er jo uden for EU. Det er en samlet udgift på Kr. 98.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2020 kl. 19:03
Det kan man helt klare svare på:NEJ

Du skal først betale, hvis varen før forsendelse koster over 80 kr. 10€ er under 80 kr. Så derfor skal du ikke betale.
Til top
jackyl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jackyl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2020 kl. 21:45
[QUOTE=PerW]Det kan man helt klare svare på:NEJ

Du skal først betale, hvis varen før forsendelse koster over 80 kr. 10€ er under 80 kr. Så derfor skal du ikke betale.
[/QUOTE
Tak for svaret Thumbs Up]
allan

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2020 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af jackyl jackyl skrev:

Risikerer man det gebyr på 160 kroner og told/moms hvis man køber en cd ved en underleverandør fra Amazon.de som sender fra Guernsey og den koster 9.99EUR plus 3 EUR i fragt 

Hej.

Jeg tror at meget afhænger hvilken værdi afsenderen skriver på pakken og om Toldvæsenet/Postvæsenet tror på det. Udenlandske firmaer forstår ikke det Danske system, med at Postvæsenet kan opkræve et gebyr på 160 DKr hvis de mener at værdien er over 80 DKr.

Hilsen Carsten.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2020 kl. 08:25
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Jeg tror at meget afhænger hvilken værdi afsenderen skriver på pakken og om Toldvæsenet/Postvæsenet tror på det. Udenlandske firmaer forstår ikke det Danske system, med at Postvæsenet kan opkræve et gebyr på 160 DKr hvis de mener at værdien er over 80 DKr.

Hilsen Carsten.


Sludder og vrøvl.

Hvis værdien er angivet til mere end 80 kr eller Post DK mener, at varer er mere værd end 80 kr. Bliver man bedt om dokumeneter købet af varen. Mail/Bank udskrift.

Og her kan man dokumenterer at varen har kostet under 80 kr. Ergo så skal man ikke betale.
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2020 kl. 08:31
Jeg har været ude for at afsender havde angivet et højere beløb på kuverten end jeg faktisk betalte for varen, så de sendte en opkrævning. Da jeg så kunne dokumentere at jeg ikke havde betalt over 80 fik jeg frigivet varen.
Dokumentationen gik ret smertefrit med en webformular hvor man kan uploade sin kvittering.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2020 kl. 08:34
Jeg køber jævnligt varer over 80 kr, ofte 300-500 fra kina. Jeg har engang oplevet at skulle betalte gebyr ud af rigtig mange gange. Tror man skal være uheldig efterhånden at blive snuppet.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2020 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Jeg køber jævnligt varer over 80 kr, ofte 300-500 fra kina. Jeg har engang oplevet at skulle betalte gebyr ud af rigtig mange gange. Tror man skal være uheldig efterhånden at blive snuppet.
Der har jeg så på det seneste oplevet at Kina eBay forsendelser har været åbnet og lukket med postnord "Toldkontrolleret" tape, men uden opkrævning fordi pris var mindre end 80,-Kr

Senest kontrollerede var original LG fjernbetjening med købspris på 235,- fra Polen, som jo er indenfor EU - men måske for tjek af ulovlig medicin m.m. Smile
Mvh. JørgenT
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2020 kl. 09:50
Jeg så en udsendelse fra det tyske told, hvad de gjorde ud af pakker fra NON-EU lande og efter det, så skal vi være heldige her i DK, at Post DK ikke gør mere.

Hvis der ikke var vedhæftet faktura på pakken, så skulle man kører hen til regions kontor. Og man skulle møde op.

Hvis pakken indeholdt kopi varer, så blev de konfiskeret.

Hvis pakken indeholdt elektronik, så skulle det være CE godkendt. Ellers blev det destrueret.


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu