recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvornår kommer det?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvornår kommer det?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvornår kommer det?
    Sendt: 09-Marts-2020 kl. 14:05
Kom lige i tanke om en funktion jeg gerne ville have i mit kommende tv.

muligheden for flere indput, dvs billede i billede, eller nærmere billed ved siden af billede, så jeg f.eks kan se tv3+ der viser formel 1 på den ene side af skærmen, og caste et stream fra min ipad som kører f1tv, så jeg kan have både løbet set fra hvad producenten nu vil vise, og jeg selv kan vælge in car view fra min ipad på den anden side, med de store skærme der findes idag burde begge billeder være rigeligt store til at følge med.

Findes det allerede???
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2020 kl. 14:07
Det findes allerede i TV i den dyre ende, hvor der er 2 ens tunere i.

Svarede lidt for hurtigt. Jeg har ikke prøvet et TV billede og et castet billede side om side. Så der må jeg melde pas.


Redigeret af Munch - 09-Marts-2020 kl. 14:09
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2020 kl. 14:11
Der har da gennem tiden været masser af modeller, som kunne lave PIP med en kombination af indbygget tuner og signal fra HDMI indgangen.
Så skal der bare en Chromecast eller Apple TV på HDMI indgangen, til dit castede signal.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2020 kl. 14:19
Så kan det sagtens lade sig gøre at lave PAP, som er lige store billeder ved siden af hinanden. Men på mit 65” bliver hvert billede kun 32”, så ikke noget jeg bruger, det er simpelthen for småt.

Redigeret af Munch - 09-Marts-2020 kl. 14:19
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2020 kl. 14:46
Hmm okay nu har jeg lige prøvet mit tv, det er godt nok et samsung 9005 fra 2013, men det kunne godt, efter at have kigget lidt rundt i menuerne kunne jeg vælge 2 lige store billeder.
 så lærte jeg da noget nyt, det havde dog nogen begrænsninger, f.eks det bliver 4/3 begge skærme, og det er ikke for fedt. og mit 55" er for lille til det, at jeg ikke kunne vælge 2 Kodet kanaler, men kun 1 kodet kanal og f.eks DR1 på den anden.  

jeg kunne godt vælge at caste til chromecast, men så skulle den være på chromecast når jeg valgte pip, også kom tv billedet uden lyd(hvor jeg helst ville have lyden), og fandt ikke rigtig ud af om jeg kunne skifte lyden, trykkede vist på alt..

jeg må lige læse lidt mere om det, også købe et større tv næste gang, kan godt forstille mig jeg skal op i 70+ størrelse før hvert billede et rimeligt at se på, man er vel blevet lidt vant til store billeder efterhånden :)
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2020 kl. 15:09
På mit TV trykker jeg på OK, så bytter billeder og lyd plads.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2020 kl. 17:34
selv for 30 år siden havde mit Phillips crt TV denne pip funktion. 


Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2020 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

selv for 30 år siden havde mit Phillips crt TV denne pip funktion. 


Det kan jeg huske fra Philips, men det var et lille billede og det var i b/w.

Jeg havde selv engang et Philips TV med printer indbygget, som kunne printe text TV ud på frontenLOL
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2020 kl. 20:13
De forskellige kanaler har forskellig forsinkelse, så det må også blive et krav, at de kan synkroniseres i tiden. Hvis ikke, bliver det en pine at se et F1 løb ude af sync på to billeder.
Venlig hilsen
KB
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2020 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

De forskellige kanaler har forskellig forsinkelse, så det må også blive et krav, at de kan synkroniseres i tiden. Hvis ikke, bliver det en pine at se et F1 løb ude af sync på to billeder.

Ja det kan være rigtigt, men hvis det er 2 forskellige steder på banen, gør det næppe meget, et af problemerne er jo at der kan være flere spændende dueller igang på banen samtidig og tv3+ kan kun vise en af gangen. 
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2020 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

På mit TV trykker jeg på OK, så bytter billeder og lyd plads.

jeg skulle ind i menuen indstillinger og ændre det, men det kunne lade sig gøre :)
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2020 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

jeg må lige læse lidt mere om det, også købe et større tv næste gang, kan godt forstille mig jeg skal op i 70+ størrelse før hvert billede et rimeligt at se på, man er vel blevet lidt vant til store billeder efterhånden :)

Hold lidt øje med prisudviklingen, for som det har set ud i år, kommer den nok under 5000kr igen snart.
Du skal nok ikke forvente top HDR visning, da det kræver zonestyret bagbelysning.

https://www.pricerunner.dk/pl/2-5037340/TV/Philips-70PUS6504-Sammenlign-Priser
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu