recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt tv, helst 75 tommer..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt tv, helst 75 tommer..

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt tv, helst 75 tommer..
    Sendt: 09-Marts-2020 kl. 21:11
Så har mig og konen besluttet os, vi skal have nyt tv. vi har et 55" samsung idag, og vi vil egentlig helst have samsung igen, men er åben for andet.

Vi var lige hurtigt ude og kigger efter et  Samsung Qled QE75Q60RATXXC, som jeg så på deres side til 12000 kr. 
Jeg har ikke fulgt med de sidste mange år på tv fronten, men jeg kunne hurtigt se jeg ikke havde råd til et Oled tv i 70+ tommer, og tænkte det næst bedste må være et Qled tv fra samsung..

Stor var overraskelsen da ham sælgeren jeg hurtigt talte med i power talte tv'et helt ned, det var både mørkt, havde udtværet farver, og en meget dårlig kantbelysning. jeg tænkte kort for mig selv hvorfor i alverden de solgte så dårlige tv i deres butik, men kom så i tanke om han er sælger og han sikkert bare vil have mig til at købe noget andet han kan tjene mere på.. 

de havde ikke tv'et på udstilling(bortset fra et i 49" og jeg ved ikke hvor godt det kan sammenlignes) så jeg fik ikke mulighed for at lege med indstillingerne for det 49" de havde i udstillinger virkede rigtig nok meget mørk og svag i farverne, Mon de helt bevist har skruet på indstillingerne så billedet ser dårligt ud?

Når man hvad vil i anbefale, jeg er som sagt ganske glad for samsung, så det må meget gerne blive det, men andre tv i samme størrelse (ca. 75 tommer) kunne også godt komme på tale hvis der er gode grunde til det. 

prisen er vel max 15000, men helst ikke mere end 12000(vil faktisk ikke give mere end 10000, men har indset at et 75" under 10000 nok er noget møg)

Det skal være muligt at installere plex appen. 

Hvad siger i? :)


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2020 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Hvad siger i? :)


Brug energien på at flytte rundt i stuen, så i kommer tættere på det nuværende tv.

I mine øjne, er man ligeglad med billedet, hvis man kun vil betale 10-12.000 for et 75" tv.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2020 kl. 23:04
Vrøvl Klaus.. Panasonics 75 tommer.. Fx 780 har et meget flot billede... Især til orisen.. Som har været helt nede i 8999
Ning
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2020 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Hvad siger i? :)


Brug energien på at flytte rundt i stuen, så i kommer tættere på det nuværende tv.

I mine øjne, er man ligeglad med billedet, hvis man kun vil betale 10-12.000 for et 75" tv.


Klaus
Vil er måske så meget sagt, jeg ville betale millioner hvis jeg havde nok af dem, men skal også betale afdrag på huset, afdrag på bilen, mad og vuggestue og alle de andre ting også er der ikke millioner tilbage til et nyt tv, som er et gammelt tv om 3 år, så derfor VIL jeg ikke betale så meget for tv. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2020 kl. 06:25
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Vrøvl Klaus.. Panasonics 75 tommer.. Fx 780 har et meget flot billede... Især til orisen.. Som har været helt nede i 8999

Fx780 er ikke et ringe tv, men du og jeg har tydeligvis forskellige preferencer, hvad billede angår.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2020 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Vrøvl Klaus.. Panasonics 75 tommer.. Fx 780 har et meget flot billede... Især til orisen.. Som har været helt nede i 8999

Fx780 er ikke et ringe tv, men du og jeg har tydeligvis forskellige preferencer, hvad billede angår.


Klaus

Her er en vild tanke: måske OP også har andre præferencer end dig :-).

Det er i hvert fald ikke synderligt konstruktivt bare at påstå, at han er ligeglad med billedkvaliteten, fordi hans valg ikke lever op til dine krav.
Til top
matv88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Februar-2008
Status: Offline
Point: 1145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér matv88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2020 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Vi var lige hurtigt ude og kigger efter et  Samsung Qled QE75Q60RATXXC, som jeg så på deres side til 12000 kr. 

Det kostede 9.999 i sidste uge.
Panasonic TX-P42X10Y · Samsung HT-P1200 · Logitech SqueezeBox Duet · Nintendo Wii · DViCO TViX 6600N · Apple iPhone 4 · Zaptor
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2020 kl. 13:51
Samsung Q60R er kantbelyst og kan ikke anbefales, særligt ikke i store formater. Reelt set vil du gå glip af næste billedgeneration i TV-branchen, altså HDR.

Du kan overveje at gå op til Samsung Q70R, der i 75" har været nede 12.999 kroner i perioder.

Jeg synes dog også kraftigt du skal overveje om 65" ikke kan gøre det. Så kan du indenfor budgettet få så godt som markedets bedste billedkvalitet med LG B9 eller LG C9 OLED, som i 65" har været nede i hhv. 9.999 og 11.999 kroner.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2020 kl. 13:57
Med tanke på at trådstarter ønsker at benytte PAP funktionen meget, vil 65” være for lille imho.
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2020 kl. 20:14
Vender  lige tilbage med vores endelige valg, efter lang tids overvejelser endte vi med et 75" Qled Q85R (2019) 
efter at have kigget gennem mange test video på youtube, var jeg egentlig sikker på det skulle være et 75" Q70, men da vi var ude at kigge så jeg der var tilbud på Q85 til 15990 kr, dvs 3000 kr mere end Q70, og havde set flere test af Q85, og ville gerne have det, men bare ikke betale 20000 kr for det, 16000 var egentlig også over mit budget, men det lige et par ting jeg gerne ville have med, så sådan blev det..

Gad ikke prøve at finde plads til det i bilen så det bliver leveret på tirsdag.. glæder mig allerede :)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2020 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Vender  lige tilbage med vores endelige valg, efter lang tids overvejelser endte vi med et 75" Qled Q85R (2019) 
efter at have kigget gennem mange test video på youtube, var jeg egentlig sikker på det skulle være et 75" Q70, men da vi var ude at kigge så jeg der var tilbud på Q85 til 15990 kr, dvs 3000 kr mere end Q70, og havde set flere test af Q85, og ville gerne have det, men bare ikke betale 20000 kr for det, 16000 var egentlig også over mit budget, men det lige et par ting jeg gerne ville have med, så sådan blev det..

Gad ikke prøve at finde plads til det i bilen så det bliver leveret på tirsdag.. glæder mig allerede :)
Stort tillykke med dit køb. Håber at du bliver tilfreds med det nye TV.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu