recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ortofon MCA-76 med MC20
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ortofon MCA-76 med MC20

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Congame Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Februar-2009
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Congame Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ortofon MCA-76 med MC20
    Sendt: 13-Marts-2020 kl. 19:53
Hej Allesammen,

Jeg har netop købt en brugt Ortofon MCA-76, som manglede i mit setup for at få lyd fra min Luxman PD262 til min Hegel H90 forbundet med Epicon 6, problemet er bare at jeg outputtet er meget lavt.
Jeg er ikke nogen hifi-nørd men vil gerne have god lyd, så gør helt sikkert et eller andet forkert...

Hjælp?! :)

Mvh
Søren
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2020 kl. 19:56
du skal ha fat i en ext riaa til MC pickup. Fordi din Hegel har ikke phono pladespiller indgang.

Redigeret af Munch - 13-Marts-2020 kl. 21:04
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2020 kl. 20:05
1. Din nyindkøbte RIAA er sikkert 40 år gammel - den kan være defekt.
2. Har du læst brugsanvisningen? 
Den er - så vidt jeg forstår - ikke en rigtig RIAA, men derimod en der forstærker MC signal, til MM niveau og dermed skal forbindes til en pladespiller indgang på en forstærker, som “kun” har indgang for MM pickup’s.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2020 kl. 09:49
Der er sikkert intet i vejen med din MCA-76, men et spørgsmål om korrekt forståelse af enheden.
Din MCA-76 er en step up forstærker til MC pick-ups, og dermed brugbar til din MC20. Din MCA-76 løfter MC pick-up signalet til brug for en MM phono indgang/RIAA på din forstærker.
Jeg bruger til min Ortofon MC30 Super en Ortofon T20 step up, som er tilpasset det ekstreme low output signal fra pick-up, og fra T20 sendes signalet til RIAA der er sat til MM pick-up, da output fra T20 forstærkes til MM signal.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu