recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - System Audio Legend aktive trådløse højttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

System Audio Legend aktive trådløse højttalere

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2020 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Det er så ikke det System Audio oplyser. Vil du omskrive eller har du dokumentation for din påstand?

Loudness var jo lavet meget simpelt og i dag med DSP har man mulighed for at lave noget mere avanceret som bedre passer med opgaven.

Loudness skruede op for bas og diskant ved lav volumen. Mange husker kun loudness som en on/off knap som gav et boost uanset volumen, men mange forstærkere havde variabel loudness, som aftog jo mere man skruede op. Derfor var det på mange volumenpotmetre loudness udtag.

Men, loudness (og equalizere) er fy-fy i dag, så nu hedder det DSP, de gør det samme - tilpasser frekvensgangen.

Dokumentation?
Nej, det har jeg ikke, men dybt kendskab til elektronik...


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2020 kl. 07:36
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Det er så ikke det System Audio oplyser. Vil du omskrive eller har du dokumentation for din påstand?

Loudness var jo lavet meget simpelt og i dag med DSP har man mulighed for at lave noget mere avanceret som bedre passer med opgaven.

Loudness skruede op for bas og diskant ved lav volumen. Mange husker kun loudness som en on/off knap som gav et boost uanset volumen, men mange forstærkere havde variabel loudness, som aftog jo mere man skruede op. Derfor var det på mange volumenpotmetre loudness udtag.

Men, loudness (og equalizere) er fy-fy i dag, så nu hedder det DSP, de gør det samme - tilpasser frekvensgangen.

Dokumentation?
Nej, det har jeg ikke, men dybt kendskab til elektronik...


Klaus

Jeg vil ikke kalde alt der hæver bas og diskant for loudness, men gerne al a loudness. Giv dog plads til at der kan udvikles og skabes fremskridt. Også selvom det er i stil med noget vi har set får. At sidestille det som en DSP kan med det som opnås med et par komponenter er dog for simpelt.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2020 kl. 07:41
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Jeg vil ikke kalde alt der hæver bas og diskant for loudness, men gerne al a loudness. Giv dog plads til at der kan udvikles og skabes fremskridt. Også selvom det er i stil med noget vi har set får. At sidestille det som en DSP kan med det som opnås med et par komponenter er dog for simpelt.


Du misforstår mig, jeg giver plads til fremskridtet, men undrer mig over de funktioner der tidligere blev "udskammet", nu genindføres i stor stil, blot under anden betegnelse.

SA er jo langt fra de første der indfører det.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2020 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Du misforstår mig, jeg giver plads til fremskridtet,

Godt, det er jeg glad for.



Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

men undrer mig over de funktioner der tidligere blev "udskammet", nu genindføres i stor stil, blot under anden betegnelse.

Bare det lyder godt, så er det fint for mig.


Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2020 kl. 16:06
Jeg hørte en Legend demonstration på SoundSociety på Hotel Royal i Århus for et par uger siden. Først om passive, og derefter som aktive. De passive var spændt på en rimelig dyr forstærker, jeg kan ikke huske hvilken.

Lydmæssigt foretrækker jeg den aktive kombination, mere transparant lyd, og med en dejlig ro/overskud i lydbilledet.



mvh Christian
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu