recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor bruger alle content creators Mac?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor bruger alle content creators Mac?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2020 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af SEOMaster SEOMaster skrev:

Jeg havde en 16” MacBook Pro, der som sagt kun var standardmodellen, en i7 med 16gb ram, 512gb ssd og det lille 4gb grafikkort. Den var som sagt ikke en speciel positiv oplevelse for mig, og den hakkede godt og grundigt når jeg brugte Lightroom og Photoshop. Så den returnerede jeg og fik pengene retur.

Jvf. i en/ din tidligere tråd omkring dit problem med at det hakkede på en 16", så har jeg faktisk lige nøjagtig af den grund haft en 13" og en 16" med i9 5500M 8GB kørende med FCPX - Davinci 16 - Photoshop/ lightroom - Youtube etc. og jeg oplevede altså ingen problemer, jeg kunne godt fornemme eller tvinge en 16" ud i problemer pga. auto switching mellem de 2 grafikkort, men med auto switching slået fra spillede det bare på en 16" damn den er hurtig.....

4K 50fps H265 encodning er mere end dobbelt så hurtig, end på den kraftigste og seneste iMac 27"Wink

Batteri tid er nede på ca.5 timer med 12% batteri tid tilbage og med lys sat til ca.80% "video redigering/ rendering i 4K men med en ekstern SSD på via Thunderbolt 3 porten.

BTW: En mid 2012 Mac Book Pro med laveste spec. dog lige på nær en SSD køre fint Catalina og 4K redigering FCPX/ Davinci hvis kompressionen dog ikke er mere end h264 "det er lige til øllet i 4K", og det går selvfølgelig ikke super stærkt men det er absolut brugbart, ellers kan man jo lave h264 om til ProRes ved import dog med noget tidstab, men hurtigere i brugda det er en hel del  nemmere for maskinen at arbejde med.

Bemærk: At det er en mid 2012 med laveste spec. og køre seneste OS Catalina med 4K redigering, den er sgu 8år gammel og burde have været afskrevet for længst. Hardwaren holder ret langtid, mon ikke en tilsvarende 8 år gammel bærbar PC kan det samme med seneste Premiere Pro og Photoshop måske endda lige så problemløsSmile



Redigeret af Potter - 16-Marts-2020 kl. 19:44
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
SEOMaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Januar-2020
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SEOMaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2020 kl. 18:37
Hej Potter

Ja jeg fik det aldrig til at fungere, og selvom jeg slog auto-swich fra de to grafikkort, ja så var der stadig små hak og lagspikes og det var specielt i LR hvor jeg kunne mærke at den brugte alle ram og trak efter power. Det var også både uden og med ekstern skærm sat til.

Så jeg ved virkelig ikke, hvad der kan være galt? For hvis du kan redigere h264 uden problemer p en 2012 model med laveste specs, så bruden den her 16” jo æde den til morgenmad, selvom det bare var en standardmodel, men det var virkelig ikke tilfældet. Jeg følte mig virkelig sat tilbage, og den kørte bare generelt super skuffende ud fra hvad jeg havde forventet.

Så måske denne her jeg havde var defekt et sted? Jeg ved det ikke, jeg ved bare, at jeg blev sindssyg, af at en 20.000 kr. computer ikke kunne køre flydende selvom man ikke pressede den overhovedet. 

Det har selvfølgelig fået mig til at tøve lidt ved at prøve en MacBook Pro igen, men jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Det må tiden bestemme for mig
Til top
SEOMaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Januar-2020
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SEOMaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2020 kl. 18:57
Efter at have set den nye iPad i dag, så skal jeg da bare eje den. Og så venter jeg og ser, hvad den nye iMac tilbyder. Her må man da virkelig håbe på, at de har droppet de åndssvage FusionDrives og leverer dem med SSD og fra 512GB og op, nu hvor de har droppet 128GB ved MacBook Pro og 64GB ved iPad Pro!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu