recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højtalerophæng med spikes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højtalerophæng med spikes

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Højtalerophæng med spikes
    Sendt: 15-Marts-2020 kl. 15:42
Hej
Jeg har nogle højtale der står på en stander, og med spikes under.
Jeg vil gerne have dem op på væggen. Jeg har købt nogle beslag, der kan bære dem (16kg). Men jeg nænner alligevel ikke at skrue beslaget inde i bagsiden af dem.
Kende I nogle beslag til vægge, hvor der stikker en plade/ramme ud med spikes på, der vil kunne bære dem?
Jeg har ikke kunnet finde noget.
Til top
JesperRou Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperRou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2020 kl. 16:00
Jeg har selv tegnet nogen til mine SVS1600, som jeg er ved at få en smedie til at lave.
Det bliver desværre lidt dyrere end jeg havde håbet :(

Der er ikke spikes på dem, men det kan snildt sættes i træpladen (jeg har lavet mahogny plader til mine).


Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2020 kl. 18:16
Hejsa
Kan godt se pointen i din konstruktion.
Jeg kender dog ikke lige en smed, ej heller har jeg et svejseapparat - selvom det kunne være sjovt at bruge :-)
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2020 kl. 19:40
Hvilken som helst - tilstrækkelig kraftig - hyldeknægt (eller to) med en hylde monteret på, burde kunne bruges.

Redigeret af longjohn2 - 15-Marts-2020 kl. 19:41
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2020 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Hvilken som helst - tilstrækkelig kraftig - hyldeknægt (eller to) med en hylde monteret på, burde kunne bruges.


Jo, men udseendet har også noget at skulle have sagt. Hvis ikke det decideret af pænt, så skal det være småt - men samtidig holde 16kg stabilt.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2020 kl. 20:02
Hvad er det der hindrer dig i at skrue 4 skruer ind bag i højttalerne?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2020 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvad er det der hindrer dig i at skrue 4 skruer ind bag i højttalerne?


Klaus


Jeg synes bare det ville være synd for den fine gamle højtalere (Heybrook Quartet)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2020 kl. 22:44
Så er du ude i hyldeknægte og en træplade.

Hvad med sådan to her?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2020 kl. 07:25
Jeg har flere gange tidligere brugt 2 kraftige vinkeljern. Malet dem og hængt dem således at stykket på væggen pejer opad (og derved ikke kan ses for pladen. 


Ellers kan du finde et par deciderede højtalerbeslag ala disse:
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2020 kl. 08:55
Tak for svarene.

Hyldeknægtene er ikke lige mig, jeg tror der er bedre mulighed i vinkeljern - men de skal gerne være store.
Jeg har på dba, set dem her:


Det er umiddelbart den nederste der tiltaler mig mest.
Er der nogen der evt. kender beslaget? Jeg har ikke kunnet google mig frem til dem.
Til top
JesperRou Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperRou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2020 kl. 09:44
Det øverste du viser, ser meget stabilt og troværdigt ud.
Det nederste ville jeg ikke have stor tillid til, da der ikke er nogen støtte udover fæstningspunktet.
Jeg har prøvet to forskellige beslag til mine (13kg) og har slet ikke været tilfreds. Generelt er de fremstillet af for tyndt materiale og enhver form for fastspænding og låsefunktion er for løst.

Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2020 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af JesperRou JesperRou skrev:

Det øverste du viser, ser meget stabilt og troværdigt ud.
Det nederste ville jeg ikke have stor tillid til, da der ikke er nogen støtte udover fæstningspunktet.
Jeg har prøvet to forskellige beslag til mine (13kg) og har slet ikke været tilfreds. Generelt er de fremstillet af for tyndt materiale og enhver form for fastspænding og låsefunktion er for løst.


Jeg synes også den øverste se bedst ud - er selv ingeniør, så hvis konstruktion og design kunnne gå op i en højere enhed, ville det være perfekt.
Jeg har dog ikke helt sluppet tanke om at skrue beslag på bagsiden af højtalerne, det ville give en mulighed for at vinkle dem lidt.
Men når man har haft dem siden studietiden, hvor man gav en del penge for dem, så er de jo næsten som ens førstefødteBig smile
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu