recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MUX1 mangler på et tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MUX1 mangler på et tv

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mikedk2100 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikedk2100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: MUX1 mangler på et tv
    Sendt: 15-Marts-2020 kl. 16:40
I forbindelse med frekvensomlægningen her for nylig i hovedstadsområdet, har jeg på begge mine TV lavet en ny kanalsøgning. På mit ene TV (i soveværelset) er alt fint, og den fanger det samme som før inklusiv kanal 88. Men på mit andet TV (i stuen) vil den absolut ikke fange DR1, Ramasjang og regionskanalen. Men den viser DR2 og Folketingskanalen i fineste kvalitet. Så jeg tænker, at det er MUX1, den ikke vil fange.

Jeg har derfor forsøgt at tvinge TV'et til at søge på 730 Mhz, som jo skulle være der, MUX1 ligger i hovedstaden. Men uden held.

Det undrer mig, for begge TV for signal fra samme antenne, der sidder i 1. sals højde på min altan og ca 1 km i luftlinje til senderen på Lynetten.

TV'et, der godt kan fange DR1 (det i soveværelset), kan også fange TV4 og TV6 fra Sverige, og sommetider SVT1 og 2. Det vil det andet TV heller ikke. Det i soveværelset fanger også prøvekanalerne med 3 franske TV-kanaler uden problemer.

Jeg har ikke Boxer, så det er kun det gratis og ukodede jeg bør kunne se. Begge TV er Philips, og det, der ikke er særlig samarbejdsvillig er et 50PUS6703.

Kender andre til det problem? Jeg forstår det ikke helt, når nu det ene TV modtager alt uden problemer, og det andet sagtens kan vise DR2 uden fejl (altså tænker jeg, at modtagelsen er ok og også bør være det på MUX1).

Eller bør jeg bare vente 14 dage, til den næste frekvensomlægning, og så se, hvad de så vil fange?


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2020 kl. 16:44
Et langt antennekabel og så forbinde de to tv til hinandens antenneudtag på væggen (ikke samtidig) og se om der er forskel, når tv i stuen fodres med signalet fra soveværelset (og omvendt).


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2020 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af mikedk2100 mikedk2100 skrev:

  Jeg har ikke Boxer, så det er kun det gratis og ukodede jeg bør kunne se.

Hej.

MUX 1 blev flytte i Hovedstadsområdet fra kanal 53 på 730 Mhz til Kanal 40 på 626 Mhz den 4 marts ifølge dette link:



Selvom at du ikke har boxer, vil jeg oplyse hvad Boxer skrev på deres hjemmeside, da information også gælder dig.
Boxer skrev på deres hjemmeside under 'Driftsinformation' og 'Aktuel status TV':

'6. MARTS 2020
Efter omlægningen den 4/3 i Hovedstadsområdet oplever nogle kunder, at de mangler DR1 og TV 2. I de fleste tilfælde skyldes det et filter eller en forstærker, der er installeret i forbindelse med din antenne, som skal justeres, skiftes eller fjernes. Hvis du ikke har egen antenne på loft, tag eller i stuen, så modtager du højst sandsynligt dit tv-signal fra en fællesantenne. Hvis det er tilfældet, skal du kontakte den installatør, der servicerer jeres antenneanlæg eller formanden for jeres antenneforening.'

'Tirsdag 31. marts 2020
Vi udfører vedligehold på alle sendere i hele landet. Signalet vil derfor mangle på alle tv-kanaler fra kl. 00.00 til kl. 14.00. Afbrydelsen medfører, at du skal foretage en kanalsøgning efter kl. 14, når arbejdet er helt afsluttet.'

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 15-Marts-2020 kl. 23:01
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu