recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee - opsigelse af abonnement
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee - opsigelse af abonnement

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee - opsigelse af abonnement
    Sendt: 17-Marts-2020 kl. 14:47
Jeg har mit bland selv abonnement for at kunne se Suppen, PL, CHL og andet bold og sport, men det er der ikke noget at for tiden. Interessen er også væk, da der efter ikke kommer kampe jeg finder interessant for vi tager hul på en ny sæson.

Jeg troede så at det var ligetil at opsige abonnementet over nettet. Kan det virkeligt passe at jeg skal ringe til dem for at opsige? Det vil jeg helst undgå. https://kundeservice.yousee.dk/vilkaar/fortryd-og-opsig/opsig

endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2020 kl. 15:00
Jeg ringede så og fik opsagt og en forklaring.

Grunden til at man kun kan opsige telefonisk er al den misinformation der har været i forbindelse med Discovery. Fair nok forklaring at de lige vil have mulighed for at komme med deres syn på sagen (og måske lave noget ekstra salg) Jeg tror dog ikke jeg kommer igen så længe det er på den måde det foregår. Jeg gider slet ikke bruge tid på at sidde og skulle forklare og forsvare mine valg til andre mennesker og slet ikke til sælgere:-l
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2020 kl. 16:21
Selvfølgelig kan de ikke kræve at man ringer til dem - man sender bare en mail til kundeservice@yousee.dk så har man dokumentation på man har opsagt, og det skal de respektere.
De kan ikke tvinge nogen til at høre på deres forsøg på fastholdelse eller mersalg i en telefon samtale. 



Til top
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2006
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2020 kl. 16:26
Selvfølgelig kan man opsige skriftligt - mange virksomheder vil bare gerne have mulighed for at tale kunden fra det og skriver derfor kun om muligheden med at ringe til dem. Der kan også være nogle praktiske ting ifm en opsigelse, som er nemmere via telefon.

Jvf Konkurrence og Forbrugerstyrelsen er det en ide at opsige skriftligt eller i det mindste få en skriftlig bekræftelse fra virksomheden:

Husk at hvis du ikke ønsker at de ringer til dig om 6 mdr skal du også trække en evt markedsføringstilladelse tilbage, da den ikke følger opsigelsen af abonnementet.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2020 kl. 16:36
Tilbød de over telefonen rabat eller en anden form for kompensation nu hvor en stor del af sporten er væk?
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2020 kl. 17:11
Jeg blev ikke tilbudt noget og havde heller ikke forventet det. Yousee betaler vel stadig Nent en for at jeg får deres kanaler via Yousee, helt fair. Det er jo indholdet af Nent jeg ikke længere vil betale for. Jeg er heller ikke sikker på jeg vil betale igen, da jeg efterhånder er træt af den måde de helt bevidst sprede det ud over flere og nye kanaler på.

Jeg jeg kunne selvfølgelig have tilsendt dem en mail, men har efterhånden hørt om for mange der har f´haft problemer med at opsige deres yousee abonnement. Jeg venter i øvrigt stadig på bekræftelse via mail vedr. opsigelsen
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2020 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Jeg blev ikke tilbudt noget og havde heller ikke forventet det. Yousee betaler vel stadig Nent en for at jeg får deres kanaler via Yousee, helt fair. Det er jo indholdet af Nent jeg ikke længere vil betale for. Jeg er heller ikke sikker på jeg vil betale igen, da jeg efterhånder er træt af den måde de helt bevidst sprede det ud over flere og nye kanaler på.

Jeg jeg kunne selvfølgelig have tilsendt dem en mail, men har efterhånden hørt om for mange der har f´haft problemer med at opsige deres yousee abonnement. Jeg venter i øvrigt stadig på bekræftelse via mail vedr. opsigelsen
NENT har vist stoppet betaling til superligaen, da de ikke spiller.
Så alle med NENT kanaler burde få penge tilbage.
Til top
torbenan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2014
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2020 kl. 16:55
TV2 Sport viser udelukkende genudsendelser
TV2 Sport X viser udelukkende genudsendelser
TV3 Sport viser udelukkende genudsendelser
Viasat Golf viser udelukkende genudsendelser
TV3+ viser ikke CL
Xee viser ikke PL
Tilføj selv flere linjer, som jeg ikke er kommet i tanke om....

Yousee er endt i denne situation uforskyldt, men måske skulle de lære af Viasat Sport, der har sat prisen væsentlig ned. Jeg går ud fra, at Yousee ikke betaler for kanaler, når de ikke levere det aftalte indhold, så den besparelse bør gå videre til kunderne inden de gør som slumbert.


Til top
henrik23 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-April-2020
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrik23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2020 kl. 14:00
Det var også den forklaring de gav mig. Men da jeg så fik ringet ind var de meget hjælpsomme. Ved godt det kan være irriterende, specielt når du er nr 8 i køen
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2020 kl. 14:18
NENT har sendt følgende ud i en pressemeddelelse:

"According to the terms of its contracts with sports rights owners, NENT Group expects to receive compensation for any events that are cancelled due to the spread of the Coronavirus around the world. NENT Group is not making any new payments for postponed events."

Og:

"NENT Group is working with distributors of its sports TV channels who wish to take initiatives to adjust the pricing of their offers due to the cancellation or postponement of sports events."

Hvis I vil have en kopi af pressemeddelelsen, så skriv til mig med jeres emailadresse. Enten her eller på rasmus snabel-a flatpanels.dk

Foruden NENTs egen Viaplay, så er Canal Digital (der nu fusionerer med NENTs Viasat) mig bekendt den eneste aktør, som har justeret prisen.

Hvis man som YouSee, Stofa eller Waoo kunde bare accepterer, at man betaler fuld pris selvom den absolut tungeste post i tv-pakken er væk, så synes jeg, at man gør sig selv en bjørnetjeneste. Får aktørerne først færden af, at malkemaskinen kan sættes op i 6. gear, så gør de da.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2020 kl. 07:40
Sådan er alle tele/internet firmaerne, vi bestilte Telia internet via 4g til sommerhuset gpa de har fuld dækning, der skulle Telia også have en forklaring på hvorfor vi ikke havde vores internet privat hos dem og mobil telefoner såp fik de blot og vide kan i skaffe et mobil abb til 39,- i mdr (Oister) så var der ikke mere salg der.

men som allerede skrevet en mail er nok blot skal man lige huske og overholde løbende måned+30 dage inden det er opsagt hos yousee.


Redigeret af jetdirect - 02-August-2020 kl. 07:41
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2020 kl. 18:48
Jeg har faktisk aldrig haft problemer med at bestille og afmelde/opsige over mail hos Yousee. Det er gået glat hver gang. Sidst, jeg gjorde det, var i forbindelse med at konvertere et taletidskort til abn. Det gjorde jeg en fredag og mandag morgen var jeg abonnent. Smile 

Redigeret af javilha - 03-August-2020 kl. 18:48
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu