recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optoma UHD60 - Bestod 10m kabeltest, men...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optoma UHD60 - Bestod 10m kabeltest, men...

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2020 kl. 08:13
Hvordan oplever du sort niveau på den Optoma, f.eks. i Game of thrones som har mange mørke scener?
Til top
ms.nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ms.nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2020 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af Rolias Rolias skrev:

Jeg har selv brugt TV-Kalibering, og det kan kun anbefales. Thomas derfra er virkelig flink og gør et rigtig godt arbejde.
Tak - det tænker jeg jeg vil ofre, men vi skal vist lige igennem coronaen, før man skal lukke ham ind.


Redigeret af ms.nielsen - 19-Marts-2020 kl. 11:59
Stue: Front: 2XB&W CM7, center: B&W CMC, sub: B&W ASW10CM, surround back: 2X Dali Lektor1. Receiver: Sony STR-DN1080, Projektor: Optoma UHD60, TV: LG oled 55" C9. Køkken: 2X Dali lektor1
Til top
ms.nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ms.nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2020 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Hvordan oplever du sort niveau på den Optoma, f.eks. i Game of thrones som har mange mørke scener?
Min gamle projekter - Infocus in78, havde et fantastisk sort niveau i mørke scener, men optomaen gør det endnu bedre. Jeg har p.t. ikke adgang til Game og Thrones, men jeg har testet med flere forskellige film og serier bl.a. serien See på Apple tv+, som har mange mørke scener og som står med en fantastisk sort niveau og det er en fornøjelse at se den i HDR 4K. 

Den dynamiske kontrast, bliver man hurtig fan af. Jeg har set Starwars - The last Jedi, som "bare" er HD, men trods det står den knivskart og nuancerne i de mørke scener er i top. Er meget spændt på hvad en prof. kalibrering kan gøre bedre, udover det jeg har beskrevet som mit issue.

Der er også lillebroderen til UHD60, nemlig UHD40, som du kan læse et par anmeldelser af her og en sammenligning mellem UHD40 og UHD60.





Redigeret af ms.nielsen - 19-Marts-2020 kl. 11:58
Stue: Front: 2XB&W CM7, center: B&W CMC, sub: B&W ASW10CM, surround back: 2X Dali Lektor1. Receiver: Sony STR-DN1080, Projektor: Optoma UHD60, TV: LG oled 55" C9. Køkken: 2X Dali lektor1
Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2020 kl. 14:31
Har du prøvet at reducere Brilliant color? F.eks. helt ned til 2? har set flere tråde om en lignende effekt hvor folk fik gode resultater ved at reducere brilliant color.
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
ms.nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ms.nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2020 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af Snippermanden Snippermanden skrev:

Har du prøvet at reducere Brilliant color? F.eks. helt ned til 2? har set flere tråde om en lignende effekt hvor folk fik gode resultater ved at reducere brilliant color.
Nej, det har jeg ikke, men det vil jeg helt sikker prøve i aften. Er du venlig og smide et par links til de tråde hvor du har læst om det?
Stue: Front: 2XB&W CM7, center: B&W CMC, sub: B&W ASW10CM, surround back: 2X Dali Lektor1. Receiver: Sony STR-DN1080, Projektor: Optoma UHD60, TV: LG oled 55" C9. Køkken: 2X Dali lektor1
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu