recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PCM indeholder et lfe spor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PCM indeholder et lfe spor?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PCM indeholder et lfe spor?
    Sendt: 18-Marts-2020 kl. 16:07
Da jeg overgår til en dedikeret hjemmebio vil jeg i min stue have et sæt stereo højtalere tilsluttet mit tv.
Jeg beholder min pv1d subwoofer og er pt lun på et sæt KEF LS50 Wireless.

Jeg vil på apple tv sætte output til stereo, mens mit tv vel skal sættes til pcm - men vil jeg overhovedet få lyd i min subwoofer her?
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2020 kl. 18:33
PCM har subwoofer spor og er korrekt settings.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2020 kl. 18:43
Når du sætter ATV og TV til PCM 2.0, så mixer de lyden fra kilden, så LFE vil blive mixet ud i de 2 kanaler.
Er din forstærker indstillet til det, så vil den også bruge din sub til stereo. Men om det præcis er det samme LFE spor der mixes ud igen, er nok tvivlsomt. Men derfor vil det stadig lyde ordentligt. 
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2020 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Når du sætter ATV og TV til PCM 2.0, så mixer de lyden fra kilden, så LFE vil blive mixet ud i de 2 kanaler.
Er din forstærker indstillet til det, så vil den også bruge din sub til stereo. Men om det præcis er det samme LFE spor der mixes ud igen, er nok tvivlsomt. Men derfor vil det stadig lyde ordentligt. 
Ok. Men med et sæt LS50 wireless hvor en subwoofer er tilsluttet, så formoder jeg at den indbyggede forstærker formår at sende et signal til sub også. Vel så bare ikke et egentligt lfe spor, men blot det der er angiver ved crossover?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu