recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Viasat - ekstra kort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Viasat - ekstra kort

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Cyberguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Viasat - ekstra kort
    Sendt: 19-Marts-2020 kl. 13:47
Hej

Forleden hjalp jeg en bekendt med at opsætte et TV i hendes soveværelse. I den forbindelse nævnte jeg så, at da TV har indbygget SAT-modtager, så ville hun ved at have et ekstra kort til til hendes Viasat- parabol også kunne se dette i soveværelset.  Der skal så dog måske et andet hoved på parabol eller en splitter op til antennekabel og noget med en CAM.
Problemet er dog, at da hun henvender sig til Viasat, så bliver hun mødt  med alle mulige krav - såvel oplysninger om hendes modtager og krav om månedlig betaling for kortet. Nok til at hun opgav projektet.

Er der nogen der har erfaring med det ?  Jeg foreslog at opsige abonnementet så og skifte til Canal Digital, da jeg kender ind til flere der har et ekstra kort uden problemer mig bekendt.

Til orientering har min bekendt kun et kort, som sidder i modtager i stuen.

Tak




Redigeret af Cyberguy - 19-Marts-2020 kl. 13:49
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af Cyberguy Cyberguy skrev:

Er der nogen der har erfaring med det ?  Jeg foreslog at opsige abonnementet så og skifte til Canal Digital, da jeg kender ind til flere der har et ekstra kort uden problemer mig bekendt.

Til orientering har min bekendt kun et kort, som sidder i modtager i stuen.

Tak

Ved ikke om det stadig er aktuelt, men det kan godt lade sig gøre, men det kræver at TVet kan håndtere CI+ CAMs. De fleste billige og lidt ældre kan kun CI moduler (ikke CI+).
Viasat kundesupport-siden har en liste et sted med TV, der virker. Det er ikke en ja/nej-liste, men blot en liste over udstyr, som menes virke. Andet udstyr kan også virke, der er bare ikke påvist.

Derudover skal der enten være et kabel fra hver modtager ud til LNBen (som så skal være dual eller quad afhængig af hvor mange tilslutninger, der er), eller en splitter og en SatCR/Unicable LNB på parabolen (og sovev-TV skal kunne SatCR/Unicable).

Har selv fire kort til Viasat, det virker uden probs. Bruger SatCR på Visasat siden 2011.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu