recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - trådløs mikrofon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

trådløs mikrofon

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stone09 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stone09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: trådløs mikrofon
    Sendt: 23-Marts-2020 kl. 17:44

Ved ikke om det er i det rigtige forum………… Vil gerne have lidt hjælp med køb af en mikrofon gerne en trådløs, der kan sættes til extern anlæg ………. mener den skulle virke igennem AUX indgangen på anlægget men er lydhør på andre forslag   på forhånd tak    Stone     

Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2020 kl. 18:03
Hvilken slags mikrofon tænker du på - en håndmikrofon? Og har du en idé om prisleje Smile
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2020 kl. 18:13
Hvis vi taler håndmikrofon er der et stort udvalg her:


De viste starter fra en lille tusse og opad. Bemærk jeg har filtreret på at de skal have "diversity". Til alt andet end hjemmebrug vil jeg anbefale det, da modtagelsen bliver mange gange mere stabil.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2020 kl. 18:39
Hvad skal den bruges til?
Stemmer, musik, naturoptagelser, eller noget helt tredje?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Stone09 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stone09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2020 kl. 21:02
hej det er et fælleshus vi har her i  foreningen  så det til stemmer når en skal holde tale 
vh Steen 
Til top
Stone09 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stone09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2020 kl. 21:04
det er mikrofon til stemmer  og kunne sende ud i vores anlægs højtaler 

vh Steen 
Til top
Stone09 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stone09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2020 kl. 21:05
Ja det kunne være sådan nogen som du sender et link på  men kan de kobles på vores anlæg i fælleshuset 

vh Steen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2020 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af Stone09 Stone09 skrev:

Ja det kunne være sådan nogen som du sender et link på  men kan de kobles på vores anlæg i fælleshuset


Hvilket anlæg er det?
Uden at kende jeres anlæg er det svært at rådgive om, tingene passer sammen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Stone09 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stone09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2020 kl. 21:34
Alm rack med forstærker  tænkte på at koble sammen med AUX indgang 

vh Steen
Til top
Meier Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Meier Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af Stone09 Stone09 skrev:

Ved ikke om det er i det rigtige forum………… Vil gerne have lidt hjælp med køb af en mikrofon gerne en trådløs, der kan sættes til extern anlæg ………. mener den skulle virke igennem AUX indgangen på anlægget men er lydhør på andre forslag   på forhånd tak    Stone     


Jeg gætter på, at det så er phono stik (RCA eller bare “almindelige” lydstik til hjemme hifi)
Det kan også være mini jack (hovedtelefon/mobiltelefon stik)

Da de fleste trådløse har Jack eller XLR, så skal du have en adaptor eller et “omformer-kabel”
Det kunne f.eks være sådan en fætter her


Du må altså lige være lidt mere specifik - eller tage et billede Smile
Til top
Stone09 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stone09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 12:21
Hej takker for de gode svar ..................
vh Steen
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 13:53
du skal have en mixer i mellem forstærker og mikrofonen, ellers bliver det lidt upraktisk at styre niveauet 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu