recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårligt signal med eksterne antenner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dårligt signal med eksterne antenner

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
benj0219 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2006
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér benj0219 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dårligt signal med eksterne antenner
    Sendt: 27-Marts-2020 kl. 17:05
Hej

I vores sommerhus har vi dårligt signal med mobilsignalet selvom TDC dækningskort siger noget andet. Jeg har derfor sat to retningsbestemte antenner op uden på huset. Når jeg fanger det bedste signal, ligger jeg på max 6-7 mbit. Ofte kun 2 mbit. Det mærkelige er at jeg samtidigt får 20-25 mbit upload. Er det normalt, altså med det dårlig download og god upload hastighed?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2020 kl. 17:47
 Jeg har et tilsvarende problem med mobilt bredbånd, afstand til masten er ikke mere end 150 M, har dårligt Download går ikke ofte over 12 Mbit/sec, for det meste ikke mere en 7-8 Mbit/sec, men Upload er der intet i vejen med det er for det meste mellem 25-30 Mbit/sec. Det modtagne signal viser fuld styrke.
Modem Huawei B 535.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2020 kl. 17:53
mon ikke bare der er for mange på ?
Ser i samme problem i fx november ?

Folk bruger ikke upload, derfor er den hurtigere.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2020 kl. 18:08
 Har kun haft det i 2 måneder, venter på fiber, men det er udskudt, kommer nok først til efteråret.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
benj0219 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2006
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér benj0219 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2020 kl. 18:38
Giver mening at det handler om forbrug. Min undren ændre intet, men TDC hævder 10-20mbit indendørs. Det er bare virkeligt langt fra den virkelige verden. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2020 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af benj0219 benj0219 skrev:

Jeg har derfor sat to retningsbestemte antenner op uden på huset.

Hvilke antenner, hvilken router, hvor ligger sommerhuset, hvilke antenner står i nærheden, hvad har du af signalstyrke?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd2100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 08:10
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

mon ikke bare der er for mange på ?
Ser i samme problem i fx november ?

Folk bruger ikke upload, derfor er den hurtigere.
Det er nok lige præcis det, der er problemetOuch. Vi har lige nu akkurat samme udfordring med langsomt internet i sommerhuset. Før corona, var der intet problem i weekenderne med streaming. 3-4 tablets, der streamer Netflix eller youtube via en Huawei b315 (Oister). Fuld knald på download. Men nu.....om aftenen når man har brug for internet 1-2 mbps, men om natten igen fuld fart på.
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2020 kl. 16:17
alt efter hvilke antenner du har købt, så kan det være den ene ikke vender rigtigt.
de skal som regel vikles hver sin vej.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2020 kl. 05:24
Det kunne også være noget så simpelt som mange brugere.

I sommerferie, påske osv. falder min hastighed drastisk i sommerhuset. Om morgenen kan hastigheden være 50mbit op og 50mbit ned.

Når folk starter streaming falder den til 5mbit ned og 50mbit op.


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu