recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Huawei tabler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Huawei tabler

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bhenssel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bhenssel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Huawei tabler
    Sendt: 27-Marts-2020 kl. 19:00
hej.

Vi har overvejet og købe en Huawei tablet til hver af vores børn på 8 og 10.

De er kun til spil, F eks. Rubloks og pokemon og så skal den afspille film.

En ekspedient i Føtex sagde der var stor forskel på android systemet i dem.

Er det noget i kan nikke genkendende til og hvilke Huawei tablet vil i anbefale?

På forhånd tak.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2020 kl. 20:35
Hej.

Jeg kan ikke anbefale nogen Huawei tablet overhovedet. Det skyldes at Huawei eksportere nogle Amerikanske servere til Iran. Servere som USA's regering forbød Amerikanske firmaer, at eksportere til Iran. Men for at gøre en lang historie kort.
Nu har den Amerikanske regering forbudt Google at eksportere den Android version, som alle andre fabrikanter bruger til Huawei. De nyere Huawei Tablets, har heller ikke adgang til Google Play Store. Og den version af Android Huawei bruger, er en anden open source version.

Jeg ved ikke hvilken størrelse eller prisleje I ser efter. Jeg har selv en Lenovo Tablet købt for en del år siden, som jeg stadig bruger når jeg rejser. Den er jeg meget glad for. Jeg ser i denne uges Føtex tilbuds avis en Lenovo 10,1" M10 ZA4G0035SE til 999,-

Men personligt ville jeg nok købe den hos ProShop, som har den til samme pris. Her er et link:


For ved at købe den hos ProShop, vil I få 14 dage returret.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 27-Marts-2020 kl. 20:45
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2020 kl. 22:00
seriøst carsten - det aner du jo ikke en kæft om. du sidder bare i dit lille nyhedsunivers og skøjter rundt på nogle hjemmesider.
Og du må hellere tjekke dine facts igen. 
"Nu har den Amerikanske regering forbudt Google at eksportere den Android version, som alle andre fabrikanter bruger til Huawei." - det viser bare med al tydelighed du ikke aner en klejne om hvad du snakker om.
NEJ. Android er som udgangspunkt til "fri" afbenyttelse af alle. MEN alle Google's "play-services" - heribland play-store må google ikke stilles til rådighed for huawei da google og alle andre amerikanske virksomheder reelt har et forbud mod at handle med kinesiske virksomheder (i særdeleshed, zte, huawei og en række andre som den orange bavian har set sig sure på.)
For at amerikanske virksomheder så kan få lov at handle med kinesere skal de indgive "exceptions" til US trade council (eller hvad finansministeriet hedder derovre) Det samme har Apple måttet gøre, og en lang række andre producenter (fx laves næsten alle lenovo maskiner sjovt nok i Kina, og i mange år var det Lenovo det gik ud over, hvor man troede den kinesiske regering havde en digital snabel nede i bundkort/chips på lenovo maskiner)

Til trådstarter - tjek Android versionen. uanset hvad ville jeg ikke købe en tablet med en android version der er mindre end version 10. - det betyder nemlig den vil være 2-3 år gammel.

Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2020 kl. 22:33
Ah, bevares - de er børn, de kan nok leve med Android 9 også. Det gør jo ingen forskel når de først er inde i de spil der skal spilles.
Android 9 udkom i øvrigt først for 1,5 år siden. Ikke for 2-3 år siden.


Redigeret af jbl - 27-Marts-2020 kl. 22:35
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2020 kl. 04:18
Jeg har selv en Huawei tablet, som jeg er glad for, men den har kun 16 GB hukommelse til rådighed, hvilket jeg mener er for lidt, da det for det første gør, den ikke kan køre nyeste Android, som jeg dog er ret ligeglad med, men det giver problemer i forhold til opdateringer, da styresystemet efterhånden kræver al den plads, der er til rådighed, så gå efter min. 32 GB...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
bhenssel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bhenssel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2020 kl. 17:27
Tak til jer alle for jeres oplysninger. Nu ved jeg lidt mere om det.
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2020 kl. 08:29
Bare vær opmærksom på at de nye tablet/telefoner fra Huawei som har App Gallery i stedet for Google Play store ikke har så mange apps som Google Play og IOS. Det betyder måske ikke så meget for børn men for dem som har brug for mobilbank, mobilepay, NemID etc. så skal man nok vente lidt med at købe de nye Huawei.
.
Til top
bhenssel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bhenssel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2020 kl. 09:25
mange tak.
Til top
filthat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér filthat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2020 kl. 12:34
Hvilket prisleje er vi ude her?

Det største problem lige nu er at så vidt jeg kan se kører de fleste (hvis ikke alle) Huawei tablets på markedet Android 7 eller 8 og en hurtig google søgning viser ikke umiddelbart at der er en opdatering til 9 eller 10 på vej til dem.
Alle nye modeller af Huawei tablets vil som nævnt ikke have adgang til Google's tjenester så de er ikke aktuelle.

Lenovo laver som nævnt i tråden nogen fine tablets og ellers er Samsung Galaxy Tab A også ganske fin.
Generelt er markedet for Android tablets desværre ikke særlig interessant og har ikke været det længe. Jeg ville egentlig også gerne selv have en android tablet men hver gang jeg begynder at lede efter en der har de specs jeg er ude efter og kan det jeg gerne vil have dem til så ender de altid med at koste mere end en tilsvarende Ipad. Og uanset hvad man måtte mene om Apple så laver de nogen gode tablets.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2020 kl. 13:28
Jeg er selv til Windows og Android, men man kommer ikke udenom at Apple altså laver nogle gode tablets, og jeg har da også overgivet mig og købt en iPad. De er også kommet ned i et fornuftigt prisleje.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2020 kl. 13:45
Huaweis aktuelle tablets på det danske marked (Mediapad M5, T5, T3) er alle lanceret før maj 2019, som er tidsgrænsen for hvornår de vil få Google Play og services.  

Google har garanteret, at alle modeller før tidsgrænsen fortsat vil blive opgraderet med både sikkerhed og styresystem (sidstnævnte i det omfang producenten er med på det.) Så det er helt uproblematisk at købe dem.

Den nye serie MatePad, som ikke fås i Danmark endnu, er uden Google Play.

Selv om Huaweis tablets bliver bliver solgt med Android 7 og 8, så kan i hvert fald M- og T-serien opgraderes til nyere versioner af Android - M5 fik Android 9 sidste år, ved ikke om det er opgraderet yderligere. T5 har fået Android 10 for nylig 

 
 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu