recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4G netværk i hjemmet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4G netværk i hjemmet

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
zxcvbnm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Marts-2020
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zxcvbnm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 4G netværk i hjemmet
    Sendt: 28-Marts-2020 kl. 04:40
Hej. :) 
Jeg er ved at overveje at bestille en 4G router fra Huawei for at bruge mit mobilabonnement i den. Men jeg er ikke sikker på, hvordan jeg får fjernet pinkoden fra sim-kortet. Er der nogen, der har erfaringer med det?

Jeg ved jeg på min telefon kan ændre og fjerne pinkoden, men det fjerner da vel ikke pinkoden fra selve sim-kortet - gør det? Vil jeg kunne sætte mit sim-kort i routeren hvis jeg via telefonen har fjernet pinkoden? 
Eller er der en anden metode man kan/skal bruge for at bruge et mobil sim-kort i en 4g router?

På forhånd mange tak for hjælp :) 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2020 kl. 10:25
Hej.

Først vil jeg skrive at der findes 2 slags sim kort. Nogle almindelige sim kort og nogle data sim kort, som er et ekstra sim kort, som man kan tilkøbe til sit abonnement.
Her er et link:


Jeg har gennem tidene brugt data sim kort fra både CallMe og YouSee. Det sidste data sim kort jeg havde fat i, var et fra Yousee. Så vidt jeg husker, var der ingen pin kode til det.

For år tilbage, brugte jeg en USB Dongle fra Huawei. Her gik man ind i setup og indtastede PIN koden.
Så ville donglen bruge denne pin kode, hver gang den startede op.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 28-Marts-2020 kl. 11:28
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2020 kl. 11:18
Det er korrekt, Datadelingskort har ligesom Mobilt bredbånds kort ikke nogen PIN.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2020 kl. 11:20
jeg har et datadelingskort fra Telmore. Det koster 29 kr om måneden og kræver ingen kode. Forbruget er knyttet til mit almindelige SIM-kort i mobilen og er altså ikke ubegrænset.
Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2020 kl. 11:21

 
Oprindeligt skrevet af zxcvbnm zxcvbnm skrev:


Jeg ved jeg på min telefon kan ændre og fjerne pinkoden, men det fjerner da vel ikke pinkoden fra selve sim-kortet - gør det? Vil jeg kunne sætte mit sim-kort i routeren hvis jeg via telefonen har fjernet pinkoden? 


 Korrekt, PIN fjernes med mobilen, og kortet bruges i Molbil Modem.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2020 kl. 19:36
Jeg bruger et simkort fra TDC. Det var tidligere Plenti med fri data og tale. Efter TDC købte plenti er mit abonnement forsat uændret.

Da jeg fik simkort puttede jeg det i en telefon og fjernede koden fra simkort.

Derefter puttede jeg det i router. Nu kører det uden problemer.

Router er en lidt ældre sag, men den gør det godt. Med ekstern antenne kan den levere ca. 45mbit download på Lolland. Der er 3-4 km til masten. Regner ikke med at skifte føre 5g bliver udbredt. Den er siden jeg købte blevet opgraderet til version 3.



Redigeret af Mufti - 29-Marts-2020 kl. 08:27
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu