recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPad eller iPad Air?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPad eller iPad Air?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Haarbo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-September-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Haarbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: iPad eller iPad Air?
    Sendt: 30-Marts-2020 kl. 00:21
Jeg overvejer at handle en ny iPad eller en iPad Air, men jeg kan ikke gennemskue, om jeg skal vælge den ene eller den anden model.

Behovet er relativt simpelt, herunder læsning af elektroniske aviser, surfen på nettet, mail og de “gængse” populære apps. 

iPad Air har ifølge specifikationerne marginalt større skærm, hurtigere processor og bedre skærm. Prisforskellen er nogle få hundrede, hvis man sammenligner 128 GB alm. med 64 GB Air. 

Hvad mener recorderes læsere - er en Air væsentligt bedre end en alm.?

Mvh Haarbo
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2020 kl. 07:28
Jeg ved ikke om der fortsat er forskel på skærmene. 

Jeg gik fra en iPad Air 2 til en iPad 6. generation, og var lang tid om at vænne mig til følelsen af skærmen. Når man skriver på den, har den en hul lyd og føles underlig plastik agtig. 
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2020 kl. 08:10
køb iPad Air (2019 modellen), den er betydeligt kraftigere End den alm. iPad

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2020 kl. 09:48
Har næsten lige købt en ny iPad 7.gen. Kom fra iPad Air, og har fortrudt jeg ikke købte en Air igen, da den alm er for ringe. Stort set ikke forbedret ydelse ift min gamle Air.
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2020 kl. 11:58
I december skiftede jeg min iPad Air 2 (2014) ud med en iPad (2019). Der er en tydelig forskel i kvaliteten. Skærmen på den nye iPad føles billig og plastik-agtig (ganske som kaizer skriver), og reflekterer en del. Men billedet er dog ganske pænt.
Find en butik hvor den er i udstilling og pil lidt ved den (altså iPad'en). Hvis du ikke har problemer med skærmen, så køb den. Mht ydelse, så er mit umiddelbare gæt, at de fleste af os ikke kommer til at mangle noget ved normalt brug.
Hvis det var mit primære device, ville jeg helt sikkert vælge en iPad Air igen. Men jeg bruger den udelukkende til lidt streaming i tog og på fly. Så til mit brug, er det et ok kompromis.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2020 kl. 14:50
Air har to år nyere processor, så den er ca. dobbelt så hurtig.
Skærmen er noget bedre, da den er lamineret og tyndere.
Der er tydelig forskel ved direkte sammenligning.


Venlig hilsen
KB
Til top
Haarbo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-September-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Haarbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2020 kl. 22:43
Mange tak for de mange kommentarer!

Der er en klar tendens - Air er det rigtige valg. 

Mvh
Haarbo
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu